Einde van de Race

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Einde van de Race

Bericht door V70ORD5 » ma jun 29 2009 1:27 pm

Heerlijk weer dit weekend, lekker genieten in de achtertuin....NOT!!!
Zijn ze hier een paar honderd meter vandaan het hele weekend aan het racen met autootjes.....
Hmmm toch maar ff kijken op de zondagmiddag.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

De race werd geneutraliseerd, omdat de rijder er niet uit kon komen, en hij precies in de bocht lag.
Volgens mij ongedeerd, maar voor die dag: einde van zijn race.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Einde van de Race

Bericht door remoss » di jun 30 2009 9:41 am

Hoi, je geeft in een ander draadje aan dat op deze niet wordt gereageerd en ik snap dat dat niet leuk is. Maar als ik naar de foto's kijk snap ik dat ook wel weer, mensen geven vaak graag positieve reacties, echter negatieve blijven vaak uit.

Dit is wel een leuke vastlegging van een crash maar nr 4 t/m 8 vinden plaats achter een berg klei dus daar kunnen we niet zoveel mee.
Op 1 t/m 3 is meer te zien maar niet zo spectaculair. De voorgrond wordt wat verstoord door, ja ja, weer een berg klei ;) Er zit wel degelijk actie in maar wordt een beetje teniet gedaan door de compositie en toch ook wel weer wat onscherpte.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » di jun 30 2009 10:16 am

Ik sluit me bij René aan, een crash is spektakel, echter wordt dit teniet gedaan door de berg klei voor je neus waar ook de scherpte op ligt, foto 3 uitgezonderd. Ik snap overigens wel dat je daarin ff geen keuze had, je staat er en je hebt geen tijd meer om een andere plek te kiezen.
Verder zou ik in de nabewerking meer contrast toevoegen, misschien de kleuren iets optrekken en de highlights wat donkerder maken.

Hoop dat je er wat mee kan.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » di jun 30 2009 4:18 pm

Dank voor jullie reacties, ik ziet niet te wachten op oooh en aaaaah wat mooi, hier heb ik veel meer aan.

Tja en die klei..... ik ben in mijn tuintje aan de gang en daar heb ik ongeveer een zelfde bult klei liggen... rotspul kan ik je verzekeren :D

Volgende keer zal ik meer aandacht schenken aan positie, misschien dat ik er maar de hele dag heen moet i.p.v. het laatste half uurtje op de zondag namiddag.

Wat ik aan de onscherpte kan doen weet ik eigenlijk niet, misschien 51 punt scherpstelling gebruiken, zal dat helpen?
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo jul 01 2009 12:20 am

V70ORD5 schreef: Wat ik aan de onscherpte kan doen weet ik eigenlijk niet, misschien 51 punt scherpstelling gebruiken, zal dat helpen?
Dat zou je kunnen proberen ja, op 51 punten, Dynamisch AF (=middelste stand v/d schakelaar rechts naast je display achterop) stand en de schakelaar op AF-C (=schakelaar links naast je objectief). Op deze stand zal de camera het scherpgestelde deel van de zoeker dynamisch volgen. Volgens Danny Ellinger zou de 21 punts AF stand nog beter werken, maar die ervaring heb ik nog niet opgedaan.
Je diafragma iets ruimer zetten, ik zie nu vaak F22. Als je die groter zet (=kleiner getal) dan zal je sluitertijd korter worden en bewegingsonscherpte nog meer elimineren.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”