Nabewerking voldoende?

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Arnoud

Nabewerking voldoende?

Bericht door Arnoud » di jun 30 2009 7:52 pm

Hallo allemaal,
Pas sinds kort schiet ik alles in RAW. Nabewerking heb ik nog niet vaak gedaan maar sinds de aanschaf van de D90 heb ik besloten dit toch ook te gaan doen. Hieronder even twee foto's. Ik ben benieuwd wat jullie van de nabewerking vinden. De eerste is het origineel en de tweede is de nabewerkte foto. Schieten maar.....

Afbeelding
Afbeelding

Eentje dan nog, net iets warmer dan de eerste bewerkte foto.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Arnoud op wo jul 01 2009 7:09 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Re: Nabewerking voldoende?

Bericht door pietje-nukem » di jun 30 2009 9:09 pm

Ik ben geen ster in het nabewerken, dat voorop gesteld, maar ik vind de 2e wat te de blauw/koel
Nu had ik gelezen (ergens hier op het forum) dat je foto's van de D90 extra moest corrigeren :huh:
Dus ff wachten wat de mensen met een D90 te zeggen hebben (er zijn er hier al steeds meer te vinden)
Nou, van mij ook de groeten

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di jun 30 2009 9:30 pm

De 2e foto vind ik ook iets te blauw en te hard blauw in de voorgrond in het water. De 3e foto vind ik beter maar als geheel toch nog steeds een streepje te krachtig / te "vet" in saturatie. Net de saturatie iets minder lijkt mij meer verfijnt voor een landschapsfoto.
Overigens ben ik geen D90 gebruiker.
Vriendelijke groet, Léon Obers

GdP

Bericht door GdP » di jun 30 2009 9:48 pm

Ik vind de eerste nog de beste. De tweede is te blauw, en de derde vind ik iets te veel verzadigd.

Wel een mooie omgeving Arnoud!

Arnoud

Bericht door Arnoud » di jun 30 2009 10:02 pm

GdP schreef:Ik vind de eerste nog de beste. De tweede is te blauw, en de derde vind ik iets te veel verzadigd.

Wel een mooie omgeving Arnoud!
De derde, maar dan minder verzadigd. Wat kun je enorm veel met die Nikon software. Alsof je de foto nog moet maken, zoveel kun je er nog aan veranderen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Arnoud op wo jul 01 2009 7:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » wo jul 01 2009 8:11 am

Bj de derde zit je volgens mij aardig goed, minder verzadiging maakt het niet mooier m.i. Je kan m meteen even recht zetten, hij helt nu wat naar links. En ik zie de schaduw van je hoofd op de voorgrond, zou je ook nog weg kunnen halen... EN je zou ook nog de lucht iets donkerder kunnen maken zodat daar wat detail in terug komt.... haha... leuk hè RAW?? :D

Arnoud

Bericht door Arnoud » wo jul 01 2009 7:38 pm

En dan nog een HDR 2 stops onder, 1 goede en 2 stops over, samen in 1 JPG
Kan aan mij liggen maar dit ziet er heel onnatuurlijk uit.

Afbeelding

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door iefie » vr jul 10 2009 7:23 pm

Vind die hdr eigenlijk gewoon goed.
En onnatuurlijk? nee niet echt.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”