GPS D80

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: GPS D80

Bericht door Matthieu » zo jun 21 2009 4:41 pm

Brenzef schreef:
Matthieu schreef:Voor zon/maan op/ondergang heb ik geen tracker nodig. Via goede websites heb ik alle overzichten waar ook ter wereld etc....
de i-got-u kan ook alle tracks opslaan zowel op pc (software) als online al of niet vrij toegankelijk voor iedereen.
Snelheid, gem. snelheid, afstand en hoogte is ook af te lezen.
Je gaat er alleen vanuit dat je overal op het www kunt en een PC hebt.
Dat is in mijn geval zeker niet zo.
Even uit t raam kijken of de zon al op komt of onder gaat. werkt ook erg goed. ook geen GPS voor nodig :mrgreen:

(( ps....ik dol je maar een beetje hoor ))
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

flitslicht

Bericht door flitslicht » ma jun 22 2009 1:01 am

bokeh schreef:Ik zou ook graag een GPS gebruiken maar vindt het handmatig koppelen van de gps data met de Exif net iets te veel van het goede. bij een GP-1 is dat niet nodig, maar die zit op de flitsschoen en wordt het lastig een invulflits te gebruiken zonder het apparaat los te koppelen. Kun je de GP-1 ook los gebruiken?
Daar heb ik, zoals eerder gezegd, een progje voor geschreven, het is eigenlijk gewoon een downloadprogramma met een geo component want hij download ook automatisch de gpx file van mijn GPS en combineert dan de track log gegevens met de foto's. Maar ik heb het gemaakt voor Garmin USB GPS ontvangers.
http://www.fotoflip.nl/software/geoharvest.html

Maar ik vond een vergelijkbaar programma op het web, TrackUtil, voor de "XAiOX iTrackU with Sirf III" GPS logger. Misschien is het wat.
http://andreas-grimme.gmxhome.de/trackutil/

Agara
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Agara » zo jun 28 2009 2:29 am

Die I-gotU van de ANWB, is dat de I-gotU GT-120 of GT-200?

Robert.
Dat is de GT-120

groeten Jan
Nikon D750/AF-S Nikkor 14-24 mm 2.8 ED/AF-S Nikkor 24-70 mm 2.8 ED/AF-S Nikkor 70-200 mm 2.8G ED VR II/Nikon converter 2.0/Sigma 50-500 mm/SB800/Nikon P510

hoefnix

Bericht door hoefnix » wo jul 01 2009 8:55 am

Ik ben gezwicht.... Ik heb hem gekocht.....

Heerlijk dingetje. De eerste keer duurde het wat lang voordat ie een fix had. Na gisteren een tracklog van 5 uur gemaakt te hebben, heeft ie nu binnen een seconde of 10 een fix. Binnen, niet bij een raam of zo! Wel op zolder. Iedere GPS gebruiker zal je vertellen dat je binnen geen fix kunt krijgen... Fout!

Hij is zo lekker klein. Als je de track-interval "smart" instelt, dan kan je kiezen hoe vaak hij een trackpoint opslaat bij lager of hoger dan een bepaalde snelheid. Zo is het prima te doen om hem een hele tijd met rust te laten, terwijl hij rustig je positie logt, met hoge nauwkeurigheid als je snel beweegt, maar met wat minder nauwkeurigheid als je je langzaam verplaatst.

Het enige nadeel vind ik dat er een niet-standaard USB kabel bij zit. Na een tijdje "sparen" heb ik voldoende USB kabeltjes dat ik er bij iedere computer een aantal kan laten liggen, zodat ik van allerlei apparaten niet hun "eigen" kabeltje hoef mee te nemen, maar gewoon een van de kabels kan gebuiken die bij die computer ligt....

De reden hiervoor is dat ze de boel waterdicht wilden hebben. Dat is natuurlijk ook een voordeel....

iconbill

Bericht door iconbill » wo jul 01 2009 6:15 pm

ik heb niet alle 5 pagina's gelezen maar n.a.v. originele vraag:

ik heb de 'iGotU GT-200' , dit is zogenaamde 'GeoTagger'. Hij logt alles en kan je later gegevens in je foto's stoppen.
voordeel: Fototoestel onafhankelijk
voordeel: geen extra toeters op je camera montere

nadeel: moet je wel de moeite nemen om achteraf even het bijgeleverde programma te starten, dan log importeren en de foto's aan wijzen waar het naar toe moet.

ik heb direct de Bluetooth versie gekocht zodat ik hem ook kan koppelen aan mijn telefoon, zodat ik daar ook TomTom kan draaien.

updated:

nog iets belangrijks vergeten....je kunt de iGotU op twee manieren gebruiken:
1. handmatig aan/uitzetten op het moment dat je wilt dat hij gaat loggen......
of wat ik altijd gebruik
2. tot maximaal 7 dagen instellen wanneer hij aan moet, en wanneer hij uit moet!! Geweldig vind ik dit.
Ik stel bijvoorbeeld in dat gps komend weekend zaterdag van 12.00 t/m 23.00 moet loggen met interval van 5 seconden en dat interval kun je zelfs op 1 seconde zetten :) (bij 1 seconde interval erg nauwkeurig maar dan gaat hij maar 1 dag mee natuurlijk).
in deze stand kun je instellen dat hij knoppen moet blokkeren, zodat hij nooit per ongeluk aan of uit gaat als hij in je rugzak zit.

groetjes
marco

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » ma jul 06 2009 8:45 pm

Er is wel een nadeel aan, na de update herkent de computer de i-gotu niet meer, krijg steeds de melding verbind de gps logger met de computer. Nu heb ik het op de computer met windows xp weer in orde gekregen, maar op mijn computer met vista 64bits is me dat nog niet gelukt.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”