Tegen de zon in

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Tegen de zon in

Bericht door Roy Kersbergen » wo jul 01 2009 8:48 am

Gisteren bij ondergaande zon een aantal foto's gemaakt tegen de zon in zodat je een soort silhouet krijgt.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden?

1.
Afbeelding

2. (zou misschien gecropped moeten worden zodat de zwaan meer zichtbaar word?)
Afbeelding

Ciska

Re: Tegen de zon in

Bericht door Ciska » wo jul 01 2009 8:52 am

Ik vind het idee super leuk en mooi, maar het zonlicht is veel te vel zodat je het onderwerp haast niet meer ziet, dat is wel jammer.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo jul 01 2009 9:20 am

Tja, de foto's vind ik niet zo boeiend. Bij de bovenste foto had ik geprobeerd meer door de hurken te zakken met het standpunt, of nog lager naar de oever toe, om op die wijze de punt van de zeilboot nog wat verder boven de horizon uit te krijgen. Nu loopt die ongeveer gelijk, wat compositorisch minder goed uitpakt. Bovendien iets meer tele erbij en de boot niet ongeveer in het centrum maar bijv. in een gulden snede compositie en/of staand als beeldformaat.
(Er zijn diverse mogelijkheden).

De 2e foto is zoals je aangeeft veel te ver weg. Bij croppen houd je wellicht te weinig kwaliteit over. Eigenlijk had je een super telelens moeten hebben om het er direct beter op te krijgen. (Ik kan de EXIF info van die opname niet bepalen omdat die weg is gevallen bij het online plaatje. Bij de eerste opname zit die er nog wel bij).
Laatst gewijzigd door Léon Obers op do jul 02 2009 2:18 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » wo jul 01 2009 9:29 am

Had hem per ongeluk dubbel gepost, maar heb al een verzoek tot sluiten gedaan en de foto's daar weggehaald.

Goede tips voor foto 1. Voor foto 2 heb ik helaas geen super tele tot mijn beschikking...ik moet het doen met een 70-300mm. Waarom de EXIF weg is gevallen is mij ook een raadsel, ik heb hem alleen verkleind zoals alle anderen...zal eens nakijken als ik thuis ben vanavond.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”