objectief uit Amerika oke?
Re: objectief uit Amerika oke?
Zoals volgens mij al een paar keer is vermeld geldt voor veel objectieven wereldwijde garantie. Dat betekent volgens mij dat je gewoon met je objectief naar Beverwijk kunt rijden en dat zij het binnen de garantie zullen repararen.
Maar het is inderdaad wel zo dat dit soort dingen interessant zijn zolang het goed gaat. Wat als er een beschadiging optreedt tijdens verzending, of de zending raakt zoek etc.
Maar het is inderdaad wel zo dat dit soort dingen interessant zijn zolang het goed gaat. Wat als er een beschadiging optreedt tijdens verzending, of de zending raakt zoek etc.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De Nikon WW warranty is leuk maar het is niet zo dat je b.v. met je in Hongkong gekochte objectief in Beverwijk garantie kunt halen e.e.a. moet terug naar dat werelddeel waar het gekocht is voor garantie. De verkopers schermen wel met WW warranty maar het is in principe gebakken lucht
Enkele jaren geleden heb ik die vraag zoook gesteld bij Nikon (nl) en kreeg (kan helaas de mail niet meer vinden) ongeveer bovenstaande reactie. Nee dus!
Enkele jaren geleden heb ik die vraag zoook gesteld bij Nikon (nl) en kreeg (kan helaas de mail niet meer vinden) ongeveer bovenstaande reactie. Nee dus!
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Goed werk Psilin!psilin schreef:Ik heb de koe maar evens bij de horens gepakt zodat in deze thread de informatie bij elkaar is te vinden.
Conclusie: we hebben hier niets te klagen, en het is de moeite niet waard om het ergens anders vandaan te halen als je het netjes doet.
Zou dit trouwens ook allemaal opgaan met third-party spul?

Eens met Brava;
Nikon nederland verleend geen garantie op buiten de EU gekochte objectieven. ( dus een objectief met een officeel EU garantiebewijs)
Ik heb een half jaar geleden gebeld met de vraag of dit zo was (ivm de voorgenomen aanschaf van een 70-200mm in Hongkong), en Nikon nederland vertelde mij dat zij in geval van problemen met je objectief niets voor je kunnen betekenen. Je objectief moet dan gewoon terug naar de verkoper, en die moet de garantie dan daar regelen.
De "internationale garantie" wil alleen maar zeggen dat als je hier een EU objectief koopt, en je gaat op vakantie naar bijvoorbeeld de USA, en daar krijg je problemen met je objectief , dan kan je op dat moment gebruik maken van het servicecenter in Amerika.
In zoverre is de "internationale garantie" dus gebakken lucht.
Nikon nederland verleend geen garantie op buiten de EU gekochte objectieven. ( dus een objectief met een officeel EU garantiebewijs)
Ik heb een half jaar geleden gebeld met de vraag of dit zo was (ivm de voorgenomen aanschaf van een 70-200mm in Hongkong), en Nikon nederland vertelde mij dat zij in geval van problemen met je objectief niets voor je kunnen betekenen. Je objectief moet dan gewoon terug naar de verkoper, en die moet de garantie dan daar regelen.
De "internationale garantie" wil alleen maar zeggen dat als je hier een EU objectief koopt, en je gaat op vakantie naar bijvoorbeeld de USA, en daar krijg je problemen met je objectief , dan kan je op dat moment gebruik maken van het servicecenter in Amerika.
wel als je je knip trekt. dan is beverwijk graag bereid je objectief te maken.florist schreef:Eens met Brava;
Arend.....hoeveel van deze draadjes hebben we al niet ?
- MartijnM
- Clublid
Volgens mij is TS 'viooltje' een beetje geschrokken door alle info... 

Buy film, not megapixels...
-
- Forumlid
Arend.....hoeveel van deze draadjes hebben we al niet ?
Nou ik denk zoveel draadjes dat we er inmiddels een heeeeelll lang vest van kunnen haken, knopen en breien.
D'r moet echt een rubriek FAQ komen voor dit soort en andere steeds terugkerende vragen is wel zo helder.
Salud t'is heet hier
En waarom zou het nou zo zijn dat je met een EU objectief in de USA wel service krijgt, maar andersom niet? Ligt dat misschien aan de houding van Nikon Nederland? Op het internationale garantiebewijs dat ik bij een Amerikaans objectief heb, staat garantie in NL echt niet uitgesloten. Als mijn objectief kapot gaat zou dat nog een hele interessante discussie kunnen worden.florist schreef:Eens met Brava;
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Lees nog eens wat florist schrijft.Sietse Vliegen schreef:
En waarom zou het nou zo zijn dat je met een EU objectief in de USA wel service krijgt, maar andersom niet? Ligt dat misschien aan de houding van Nikon Nederland? Op het internationale garantiebewijs dat ik bij een Amerikaans objectief heb, staat garantie in NL echt niet uitgesloten. Als mijn objectief kapot gaat zou dat nog een hele interessante discussie kunnen worden.
Een Nederlander heeft met een Nederlands Nikon item op vakantie als er onderweg wat stuk mocht gaan. Daarom staan ook al die adressen op de Internationale garantie kaart. Een een inwoner van New York heeft hier garantie met zijn USA spullen.
Het staat allemaal duidelijk op de site van nikon http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... _id/127714
Er staat "De Europese kantoren van Nikon kunnen geen technische ondersteuning of garantie bieden voor producten van de grijze markt. Daarnaast kunnen ze geen betaalde reparaties van producten van de grijze markt uitvoeren."
en "Als u een product van de grijze markt bezit, dient u dit voor onderhoud terug te sturen naar de verkoper of de importeur waar het product werkelijk vandaan komt."
Ik denk dus dat de discussie erg kort wordt
Er staat "De Europese kantoren van Nikon kunnen geen technische ondersteuning of garantie bieden voor producten van de grijze markt. Daarnaast kunnen ze geen betaalde reparaties van producten van de grijze markt uitvoeren."
en "Als u een product van de grijze markt bezit, dient u dit voor onderhoud terug te sturen naar de verkoper of de importeur waar het product werkelijk vandaan komt."

florist schreef:Het staat allemaal duidelijk op de site van nikon http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... _id/127714
Daarnaast kunnen ze geen betaalde reparaties van producten van de grijze markt uitvoeren."
mm denk het niet
ik ben al in beverwijk geweest met een paar objectieven die hier niet vandaan kwamen
als je betaald is er niets loos...money make's the world goes around.....
zou ook wel heel dom zijn van een instelling die winst probeert te maken.
ik zie bovenstaande tekst alleen maar als bangmakerij en als bescherming voor EU markt.
als ik zie wat ik in de afgelopen jaren bespaart heb aan aanschaffen.
ook lullig als je als yankie hier op [werk]vakantie bent voor een paar maandjes....je objectief gaat stuk.
eeuh ja stuur maar terug naar de states...eeuh nee wij mogen ook niet betaald repareren.
dan heb je het niet helemaal begrepen als ondernemer
hetgeen ook niet gebeurt in beverwijk.
Arend.....volgens mij gaan we weer door.
-
- Forumlid
Volgens mij praten jullie in Rondjes Garantie wil zeggen als iets stuk is binnen de garantietermijn volgt er zonder verdere kosten reparatie in een Nikon Center in het wereld deel waar het is gekocht.
Met een NIKON WW warranty uit b.v. Hongkong kun je in NL rustig je reparatie aanbieden maar valt alleen nooit onder de garantie dus moet je betalen. Niks meer niks minder.
Met een NIKON WW warranty uit b.v. Hongkong kun je in NL rustig je reparatie aanbieden maar valt alleen nooit onder de garantie dus moet je betalen. Niks meer niks minder.
juist !Brava schreef:Volgens mij praten jullie in Rondjes Garantie wil zeggen als iets stuk is binnen de garantietermijn volgt er zonder verdere kosten reparatie in een Nikon Center in het wereld deel waar het is gekocht.
En nu een andere wending aan dit broodje aap verhaal van 'geen garantie tenzij betalen e.d.':
De oorsprong van een device én type device maken dat er verschillende garantie regelingen bestaan ( zelfs BINNEN een land als de USA ). Gewoon feiten onderzoeken voordat je tot een aankoop overgaat scheelt een boel heisa en stemmingmakerij.
Ik wil nogmaals benadrukken dat b.v. voor digitale camera's er wel een beperking van garantie geldt. En het ZOU zelfs zo kunnen uitpakken dat Beverwijk sommige apparatuur niet KAN of MAG servicen ( dus ook niet tegen betaling ).
Dit komt rechtstreeks van de support site van nikonusa.Is the Nikon USA warranty valid outside the United States? The Nikon USA warranty on film cameras, lenses, and speedlights will be honored by Nikon-authorized service centers outside the United States as long as you have the yellow copy of the Nikon USA warranty and your sales receipt from a dealer in the USA. The key to the validity of the warranty is a sales receipt from the country in which you purchased the equipment. If you purchase equipment in another country where the Nikon Worldwide Warranty applies, copies of the sales receipt and this warranty are necessary to obtain warranty service in the USA. Buying the equipment with a Nikon Worldwide Warranty in the United States is not recommended because that warranty is not valid in the USA without a sales receipt from an overseas dealer, and it is not valid outside the USA with a sales receipt from a dealer in the USA.
Please note that the Nikon USA warranty we supply with our sport optics products (binoculars, fieldscopes, spotting scopes, etc.) is valid only in the USA. The same is true of the Nikon Digital Imaging Limited Warranty we supply with digital cameras and film scanners.
De oorsprong van een device én type device maken dat er verschillende garantie regelingen bestaan ( zelfs BINNEN een land als de USA ). Gewoon feiten onderzoeken voordat je tot een aankoop overgaat scheelt een boel heisa en stemmingmakerij.
Ik wil nogmaals benadrukken dat b.v. voor digitale camera's er wel een beperking van garantie geldt. En het ZOU zelfs zo kunnen uitpakken dat Beverwijk sommige apparatuur niet KAN of MAG servicen ( dus ook niet tegen betaling ).
Het is inderdaad net de Albert Heijn: vandaag is iets voordelig en morgen weer duur in vergelijking met anderen. Laat onverlet dat bij toeslaan op het juiste moment er dus een leuk voordeel valt te behalen.gijs sandberg schreef:Jouw uitkomsten bevestigen mijn indruk dat prijsverschillen vaak locaal en/of tijdelijk zijn en slechts voor enige artikelen gelden.
Het klopt dat wisselkoersen voor zowel aankopen binnen de officiële distributiekanalen ( Nikon prijzen zijn hier immers gestegen als gevolg van EUR/YEN verhouding ) alsmede voor internationale aankopen ( waar deze koersverschillen zelfs 2x optreden, 1 maal tussen YEN en land van aankoop, en 1 maal tussen land van aankoop en EUR ) een rol van betekenis spelen. Dat is hoe banken en verzekeraars in het verleden wel tot die enorme winsten zijn gekomen om hier gebruik van te maken. Door het internet kan de kleine gewone man daar op micro niveau ook gebruik van maken.gijs sandberg schreef: Ik kan me van begin dit jaar internet-discussies herinneren met Engelsen (door de daling van het pond sterling gingen de prijzen in GBP met sprongen omhoog. (Mijn reactie: blame the governement or the economy-in UK, niet NIkon).
Ebay is net als dit forum een afspiegeling van de maatschappij. Ik wil toch niet graag beweren dat dit een crimineel forum is omdat er ook ongetwijfeld mensen participeren op dit forum die een stafblad hebben. Ik bedoel maar: generaliseren is nooit een goed idee. Op E-bay zitten ook normale gerenomeerde zaken die inzien dat door het inzetten van extra distributiekanelen hun omzet/winstgevendheid vergroot kan worden. Dat heet kapitalisme.gijs sandberg schreef: PS laten we het op deze plaats niet hebben over vage Ebay aanbiedigngen: dat gaat vaak om restvoorraden of regelrechte pogingen tot fraude.
Als je de prijsverschillen bedoelt: ja. Echter aangezien third party spul over het algemeen aanzienlijk goedkoper is heeft de verzendkosten gerelateerde fractie een grotere rol wardoor het voordeel snel kleiner wordt. Volume is dan het toverwoord ( meerdere items aanschaffen ).Patrick schreef: Zou dit trouwens ook allemaal opgaan met third-party spul?
Brava schreef:Volgens mij praten jullie in Rondjes Garantie wil zeggen als iets stuk is binnen de garantietermijn volgt er zonder verdere kosten reparatie in een Nikon Center in het wereld deel waar het is gekocht.
Wat is dan de betekenis van world wide warranty? Is dat nu ineens garantie binnen een werelddeel? Nikon maakt er een puinhoop van in een poging grijsimport tegen te gaan. Op de langere termijn een kansloze actie (kijk maar naar de EU).
Blijkbaar beginnen ze wel langzaam nattigheid te voelen want op diverse Nikon sites staat nu ineens world wide local guaranty. Haha, wereldwijd garantie in Lutjebroek.
Feit blijft dat jij als fabrikant iets gemaakt hebt dat niet deugt. Als mensen dan aanspraak maken op garantie moet je je niet verschuilen achter dit soort regeltjes maar gewoon service leveren.