Bericht
door Diana Sinclair » ma jul 06 2009 7:16 pm
Hoi, hoi,
Dank voor alle drie de reacties. Ik heb dus alle foto's op de M-stand geschoten met automatische witbalans, iso 200 en matrixmeting. Zo moest het afgelopen zaterdag ook onder leiding van Rob Doolaard. We moesten daar met 'open' diafragma fotograferen. Omdat ik een 18-105 mm lens heb 1: 3.5-5.6 heb ik het diafragma standaard op 5.6 gezet. De sluitertijden wisselen, omdat ik die zelf instel. Van de hier geplaatste foto's is er geen enkele die op 18 mm is gemaakt.
Tijdens de cursus werd er gesproken over het scherpstelpunt: of dat op dynamisch veld stond. Dat was bij mij het geval en die moest ik wijzigen in enkel scherpstelpunt. Daar stond de camera ook op tijdens het maken van deze foto's. Misschien dat ik daar nog aan moet wennen tijdens het scherpstellen, want met de multiselector kun je dat scherpstelpunt verplaatsen. Het kan zijn dat ik daar te weinig op gelet heb, omdat ik steeds gewend was aan het 'dynamisch veld'.
Ja, Voorburg heeft mooie monumenten. Dat is zeker.
Groetjes,
Diana Sinclair
Nikon D90; Nikon D700; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 24-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-900