Photoshoot Rotterdam (NL) 2009.06.27 : straatleven en metro

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frederix

Photoshoot Rotterdam (NL) 2009.06.27 : straatleven en metro

Bericht door Frederix » za jul 04 2009 11:11 am

Hierbij de laatste serie foto's van de photoshoot van Fotogroep X6Photo in Rotterdam.

Alle foto's zijn gemaakt met mijn Nikon F100 op Fuji Superia 200 kleinbeeldfilm. Ik mocht van Harrie G. zijn Voigtländer Color-Skopar 20 mm objectiefje lenen. Alle foto's zijn met dat objectiefje gemaakt.

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Afbeelding
Foto 4

Afbeelding
Foto 5

Afbeelding
Foto 6

Afbeelding
Foto 7

Afbeelding
Foto 8

Afbeelding
Foto 9

Afbeelding
Foto 10

Afbeelding
Foto 11

Afbeelding
Foto 12

Frederix

Re: Photoshoot Rotterdam (NL) 2009.06.27 : straatleven en metro

Bericht door Frederix » zo jul 05 2009 11:17 am

Nog een kleine update per 2009.07.05.

Afbeelding
Foto 13

Afbeelding
Foto 14

Afbeelding
Foto 15

Afbeelding
Foto 16

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » zo jul 05 2009 2:55 pm

Ik vind het weer geweldig, sta elke keer maar weer verbaast hoe je het weer flikt.
Heb zelf een paar keer gekeken of ik in "jouw stijl" wat foto's kon maken, ging e'm niet worden :(
Alleen foto 13, tsja, weet niet.
Maar de rest, (val ik in herhaling) echt boeiend.
Groeten Pieter
Nou, van mij ook de groeten

Frederix

Bericht door Frederix » zo jul 05 2009 4:21 pm

pietje-nukem schreef:Ik vind het weer geweldig, sta elke keer maar weer verbaast hoe je het weer flikt.
Heb zelf een paar keer gekeken of ik in "jouw stijl" wat foto's kon maken, ging e'm niet worden :(
Alleen foto 13, tsja, weet niet.
Maar de rest, (val ik in herhaling) echt boeiend.
Groeten Pieter
Hoi Pieter,

Bedankt voor jouw reactie.

Foto 13? Ik weet het wel. Ik besteed altijd veel zorg aan compositie, ik benut vrijwel altijd het gehele negatiefformaat. Foto's uit mijn F-100 zijn daarom rechthoekig (kleinbeeld 24x36 mm) en uit mijn Rolleicord altijd vierkant (middenformaat 60x60 mm). Die bewuste dag heb ik een objectiefje van Harrie geprobeerd. Het was een 20 mm groothoekobjectiefje met manual-focus. Ik had de afstand en diafragma van te voren goed ingesteld en heb een aantal foto's, waaronder foto 1 en 13, "vanuit de heup" geschoten, dus geen compo in mijn zoeker bepaald.

Bij foto 1 pakte dat redelijk goed uit uit, bij foto 13 minder en de andere probeersels waren gewoon niet goed. Zowel foto 1 als foto 13 is een crop van ca 50% van het negatiefformaat.

Ik denk dat ik dit zo nu en dan wel blijf proberen, het zal op den duur wel beter gaan als ik het lensje beter beheers.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo jul 05 2009 10:30 pm

Fijne platen weer Fred, een kenmerkende stijl met een niet te missen analoge look.

Foto 11 vind ik de prettigste.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Annekeet

Bericht door Annekeet » zo jul 05 2009 11:23 pm

Hele mooie foto's! Ben erg onder de indruk van het feit dat je van allerdaagse situaties en straatbeelden ware kunstwerken weet te maken. Erg inspirerend!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”