De beste oplaadbare batterij voor flitsers ?
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: De beste oplaadbare batterij voor flitsers ?
Goede tip! Ga vanavond maar eens even goed de info lezen over de Eneloops. 

Zelf heb ik heel lang onderzoek gedaan naar oplaadbare batterijen en ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Sanyo's (of batterijen uit dezelfde fabriek). Het laden is ook weer een verhaal apart maar ik bereik uitstekende resultaten met de Voltcraft IPC-1 waarmee ik ook setjes van batterijen kan maken (uit een verzameling van bijvoorbeeld 12 batterijen haal ik de 4 beste eruit = af te lezen op de display van de IPC-1). Opvallend is de voorkeur voor GP want kennelijk heb ik daar altijd pech mee gehad (na een half jaar gebruik is het bij mij over en uit met GP's opeens nog maar 20% van de capaciteit).
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Whaaaaaaaaaa, wat een hoop extra info ineens
Heel erg nuttig deze voortgang van dit topic.
Ik denk dat ik gewoon iets moet proberen, of de GP of de Sanyo waar toch de meeste voorkeur voor hebben.
Het lijkt me niet slim om van beide leveranciers een setje te bestellen, of denken jullie daar anders over ?
De GP recyko spreekt me gevoelsmatig goed aan ivm het nauwelijks leeglopen, en idem voor de eneloop Sanyo.
Ik ben nu nog onervaren met de Metz 48 AF-1, en weet niet wat het allemaal doet en kan.
Daarom zal ik het vermogen van de 2700 mah wellicht nog niet missen.
Iedereen hartelijk dank voor jullie adviezen en tips
vrgr
Tiny

Heel erg nuttig deze voortgang van dit topic.
Ik denk dat ik gewoon iets moet proberen, of de GP of de Sanyo waar toch de meeste voorkeur voor hebben.
Het lijkt me niet slim om van beide leveranciers een setje te bestellen, of denken jullie daar anders over ?
De GP recyko spreekt me gevoelsmatig goed aan ivm het nauwelijks leeglopen, en idem voor de eneloop Sanyo.
Ik ben nu nog onervaren met de Metz 48 AF-1, en weet niet wat het allemaal doet en kan.
Daarom zal ik het vermogen van de 2700 mah wellicht nog niet missen.

Iedereen hartelijk dank voor jullie adviezen en tips

vrgr
Tiny

Heb net 16 Eneloops besteld op www.samenkopen.net voor 36 eu (incl verzending), dus dat lijkt me een goede deal!