Hallo allemaal,
Ik heb twee vraagjes.
OP een dag zoals vandaag met bewolken, op welke stand fotograveren jullie?
Ik ben nu zo'n aantal dagen bezig aan het experimenter op stand A en vindt dit voor mijn gevoel wel erg fijn, maar wat is nu eigenlijk beter onder deze omstandigheden?
Het zelf kunnen regelen van diaframgma, dus stand A of stand S en zelf de sluitertijd bepalen.
Volgens mij is stand S goed voor bewegende dingen vast te leggen en A goed voor landschappen en stil staande dingen.
Het is toch een feit dat waneer je een hooge f12 waarde hebt dat het hele plaatje scherp is en bij een lage f5.6 waarde alleen het punt waarop je in zoomt?
Ik hoor graag meer van jullie
Twee vraagjes: stand A of S en F waarde
Twee vraagjes: stand A of S en F waarde
Laatst gewijzigd door Rdrukker op wo jul 08 2009 9:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Twee vraagjes: stand A of S en F waarde
Er is geen magische beste stand. Daarom zitten al die mogelijkheden er nu juist ook op. Ze zijn allemaal wel ergens goed voor. Dus er zit niets anders op dan ze allemaal te leren gebruiken. Veel foto's maken veel uitproberen. En zo te lezen zit je al op het goede spoor. Succes!
- Jop
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hallo rdrukker,
Ikzelf ben op dit moment veel aan het experimenteren met de S-stand. ISO en sluitertijd zelf regelen, diafragma wordt door de camera gedaan. Ik ben erg benieuwd naar tips/insides die hier komen.
Ikzelf ben op dit moment veel aan het experimenteren met de S-stand. ISO en sluitertijd zelf regelen, diafragma wordt door de camera gedaan. Ik ben erg benieuwd naar tips/insides die hier komen.
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Richard,
Ik denk je er goed aan doet een boekje te kopen met de basis beginselen van fotografie.
Zo te lezen zou je er veel aan hebben.
Hier vind je ook wat basis informatie.
http://cursus.fotobeurs.com/fotografie/basisprincipes/
Ik denk je er goed aan doet een boekje te kopen met de basis beginselen van fotografie.
Zo te lezen zou je er veel aan hebben.
Hier vind je ook wat basis informatie.
http://cursus.fotobeurs.com/fotografie/basisprincipes/