Mijn Nikon D70s heeft tegenwoordig het probleem dat ik af en toe niet meer kan afdrukken (Ontspannen) Heb zelf al gedacht dat het lag aan de scherpstelling maar weet het natuurlijk ook niet zeker .. Hij stelt in sommige gevallen namelijk niet scherp en krijg dus ook geen pieptoon van scherpstelling.
Rararara Wie weet er raad??
Grusse
Nikon
scherpstelling D70s
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: scherpstelling D70s
N,
Als je overschakelt naar handmatige scherpstelling of AF-S kan je de kamera ten alle tijde een foto laten maken.
Groeten, GIjs
Als je overschakelt naar handmatige scherpstelling of AF-S kan je de kamera ten alle tijde een foto laten maken.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Soms kan het,onbewust, a/d afstand liggen waarop je op het onderwerp scherp wil stellen. Te dicht bij bijv. ≥30cm afhankelijk v/d lens doet ie gewoon niets.
gr. Ruud
D610/D90/, glas en de Macbook R.
D610/D90/, glas en de Macbook R.
of te monotoom object in een te donkere ruimte (zoek iets op met veel kleuren en contrast ) verhoog evt de iso waarde en probeer het opnieuw , heb het mijn mijn d70 ook een keer gehad in een donkere boog, paar stappen meer naar achter en hij deed het weer (probeer anders een hardware matige reset , reinig de lensen en de camera en beter niet met contactspray maar met een lichte alchohol oplossing met gesteriliseerd water (alcohol niet hoger dan 50%)
staat de af assist lamp aan ? zo nee zet die dan aan ..
staat de af assist lamp aan ? zo nee zet die dan aan ..