scherpstelling D70s

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Nikon

scherpstelling D70s

Bericht door Nikon » za jul 11 2009 8:15 pm

Mijn Nikon D70s heeft tegenwoordig het probleem dat ik af en toe niet meer kan afdrukken (Ontspannen) Heb zelf al gedacht dat het lag aan de scherpstelling maar weet het natuurlijk ook niet zeker .. Hij stelt in sommige gevallen namelijk niet scherp en krijg dus ook geen pieptoon van scherpstelling.

Rararara Wie weet er raad??

Grusse
Nikon

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: scherpstelling D70s

Bericht door gijs sandberg » za jul 11 2009 8:20 pm

N,

Als je overschakelt naar handmatige scherpstelling of AF-S kan je de kamera ten alle tijde een foto laten maken.

Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Ruud V.
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ruud V. » za jul 11 2009 8:26 pm

Soms kan het,onbewust, a/d afstand liggen waarop je op het onderwerp scherp wil stellen. Te dicht bij bijv. ≥30cm afhankelijk v/d lens doet ie gewoon niets.
gr. Ruud

D610/D90/, glas en de Macbook R.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo jul 12 2009 10:38 am

of te monotoom object in een te donkere ruimte (zoek iets op met veel kleuren en contrast ) verhoog evt de iso waarde en probeer het opnieuw , heb het mijn mijn d70 ook een keer gehad in een donkere boog, paar stappen meer naar achter en hij deed het weer (probeer anders een hardware matige reset , reinig de lensen en de camera en beter niet met contactspray maar met een lichte alchohol oplossing met gesteriliseerd water (alcohol niet hoger dan 50%)

staat de af assist lamp aan ? zo nee zet die dan aan ..

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”