1.

2.

3.

4.

5

6.

Anja
Klopt Ree, op speciaal verzoek de 'Orton stil' van het programma Picnik toegepast' (behalve inderdaad 4) en dan juist vanwege de voorkeur voor verzadiging etc. Tja, je moet het mooi vindenRee schreef:Leuke sfeervolle serie... echter....
Ik weet niet wat je in de nabewerking hebt gedaan, maar de kleuren zijn te verzadigd, de contrasten te hoog en de bewerkingen van de huid zijn veel te zwaar (op foto 4 na).
Kritiek leveren op foto's vind ik niet altijd even makkelijk, vaak gebeurt het dat ik nog wel eens heel kort en kernachtig reageer.ahhveurink schreef:Beste forum leden
Een tijdje geleden heeft ook al een een discussie op dit forum gestaan over "waarom reageren jullie niet". Dit keer mijn bijdrage hierover:
"Ik plaats foto's in de hoop dat mensen reageren omdat ik graag iets wil leren. Natuurlijk, je vind de gemaakte foto's mooi of niet en het één spreekt je meer aan dan het ander. Maar als ik geen feedback krijg leer ik niet en ontmoedigt het eveneens om nog langer op dit forum mee te doen. Mij bekruipt regelmatig het gevoel dat 'de gevestigde orde' op elkaars foto's reageert. De gevestigde orde 'post' en meestal komt er een ruime reactie van (positieve) feedback achteraan. Natuurlijk is dat logisch als je het over de 'toppers' hebt, al bekruipt mij ook hier wel eens het gevoel dat de feedback op voorhand voor deze fotografen al positief is en mensen in hun reactie "vergeten" kritisch te zijn. Wat zou ik zelf graag wat meer feedback willen hebben, juist ook van de toppers! Is dat te veel gevraagd?"
Vriendelijke groet van Anja
Hoi ahhveurink,ahhveurink schreef:Fijn dat jullie gereageerd hebben, doet me goed!
Met name het jochie met de sproeten was een dankbaar onderwerp. Omdat ik me realiseer dat niet iedereen het toegepaste effect in de foto's mooi vindt( en inderdaad de foto's er soms wat gekunsteld uit zien), hierbij een update met onbewerkte foto's:
========== snip =======================
Anja
Frederix schreef:Hoi ahhveurink,ahhveurink schreef:Fijn dat jullie gereageerd hebben, doet me goed!
Met name het jochie met de sproeten was een dankbaar onderwerp. Omdat ik me realiseer dat niet iedereen het toegepaste effect in de foto's mooi vindt( en inderdaad de foto's er soms wat gekunsteld uit zien), hierbij een update met onbewerkte foto's:
========== snip =======================
Anja
Het gaat er denk ik niet om wat wij mooi vinden, het gaat er om wat jij als fotograaf mooi vindt. Je hebt onbewerkte foto's, jij vindt dat er wat mee moet gebeuren en laat het resultaat zien. Wij vinden dat wel of niet mooi.
Ik vind het echt jammer dat je de originelen er bij hebt gezet, het gaat hier immers om "Fotopresentaties". Ikzelf zou dat nimmer doen . . . . .