Chanine en Jeanine zwart/wit en Glamour

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Ree
Forumlid
Forumlid

Chanine en Jeanine zwart/wit en Glamour

Bericht door Ree » wo jul 15 2009 8:08 pm

Vandaag weer nichtje chanine met vriendin Jeanine voor de camera gehad (zijn al vaker hier op het forum te zien geweest).

De eerste protretten zijn zwart/wit met hard licht en dus forse schaduwen.
Gebruikt licht: Hoofdlicht (snoot) en twee reflectieschermen.

foto 1 Jeanine
Afbeelding

foto 2 Chanine
Afbeelding

Twee glamour portretten van de dames.
Gebruikt licht: Hoofdlicht (softbox), haarlicht (snoot), achtergrondlicht en twee reflectieschermen

foto 3 Jeanine
Afbeelding

foto 4 Chanine
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.......
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Chanine en Jeanine zwart/wit en Glamour

Bericht door remoss » wo jul 15 2009 8:23 pm

Leuke serie ree. De eerste, je zei het al, heeft inderdaad forse schaduwen. Beetje tè denk ik, vooral bij haar neus. Dat is bij de 2e al een stuk minder (beter?). Ook hebben de z/w foto's wat veel glim in het gezicht.

De kleurenfoto's vind ik persoonlijk een stuk mooier. Er zullen mensen struikelen over de witte achtergrond maar ik vind dat erg mooi :) Wat heeft Jeanine overigens enorme pupillen zeg.

Noël

Bericht door Noël » wo jul 15 2009 9:39 pm

Stakke foto's Ree. Ik ben het inderdaad met Rene eens dat de kleuren foto's beter zijn (minder hard). De witte achtergrond is heel rustig en helder. De aandacht ligt nu volledig bij het portret.
gr, Noel

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » wo jul 15 2009 10:10 pm

René en Noël bedankt voor jullie reactie.

De zwart/witte zijn hier ook niet mijn favoriet, dat krijg je als je in kleuren denkt en fotografeert en gaat omzetten naar zwart/wit.
Dit was ook een probeersel om met één gerichte bundel licht wat diepte te creëren, maar de schaduwen zijn toch wat hard uitgevallen.
Maargoed ik blijf proberen want vaak vind ik z/w portretten erg mooi en stijlvol en wie weet krijg ik het ooit nog in de vingers.

De witte achtergrond vind ik bij dit soort foto's altijd wel mooi.. lekker fris en knallend.... en zoals Noël zegt de aandacht wordt naar het goede punt geleid.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo jul 15 2009 10:17 pm

howdie

vind de zwart wit wat minder, zeg je zelf ook al.
van deze twee vind ik foto 2 dan de betere. maar weet niet wat je gedaan hebt met haar huid.
dat ziet er erg onnatuurlijk uit.

kleurenfoto's zien er gelikt uit.
strakke huidjes zoals het hoort bij glamour en frisse look.
jammer van de beugel......maarja wil je glamour worden heb je die wer nodig :D

greetzz : Arend

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » do jul 16 2009 2:06 am

Het valt mij op dat alle dames grote pupillen hebben.
Misschien toch een permanent licht laten schijnen zodat de pupillen kleiner worden en natuurlijker overkomen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » do jul 16 2009 8:47 am

Knap hoor Ree,
Goed ook enerzijds nog het onbevangen van zulke jonge meiden vastgelegd en anderzijds sluimeren er toch ook al echte dames! Ik zit hier op een armetierig laptopje te kijken, maar klopt het nou dat in foto twee toch een beetje kleur zit? Dat ziet er een beetje raar uit, maar nogmaals: waardeloos scherm.
Ik vind foto 3 het mooist. Gaaf juist die beugel. Geeft een onverwacht accent, dat mag ik wel.

CuttingStorm

Bericht door CuttingStorm » do jul 16 2009 9:02 am

Ik zie ook een vage kleuring door de tweede foto heen.. verder wel erg prettig portretten!
Groet Joram

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » do jul 16 2009 9:15 am

@Arend-stop-> foto 2 wat schaduwen weg lopen poetsen waarschijnlijk wat te ver doorgeschoten in de huid... (na drie uurtjes poetsen ben je niet meer zo kritisch :-))

@George-> Er brande een permanent licht (instelllicht)

@Joepert-> Goed gezien... zit wat kleur doorheen op foto 2 (bewust heel subtiel gedaan). Beugel vind ik ook wel ok hoor.. hoort erbij bij die meiden

@CuttingStorm-> thnx, prettig om te horen

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”