Heb drie foto's gemaakt van een bloem in de kamer...Toch rot weer;)
Met deze lens: Nikkor AF-S DX 35 mm f/1.8 G
De eerste is bewerkt met Gimp.
De tweede is orgineel.
De derde andere hoek.
Wat vinden jullie hiervan..
1
2
3
Groet Kroontje
Hallo CeesCees Laarman schreef:Nr. 6 is inderdaad de beste. Ik ben nog wel een beetje op zoek naar het scherpstelpunt.
Een groter diagragma is een kleiner getal. Als ik kijk naar de exif is juist je diafragmagetal groter gewordenKroontje schreef:Hallo MarileenK
Dank voor het reageren.
Ik heb wat gedaan wat jij voorstelde.
Groter Diafragma en iets uit het midden.
HalloMarileenK schreef:Een groter diagragma is een kleiner getal. Als ik kijk naar de exif is juist je diafragmagetal groter gewordenKroontje schreef:Hallo MarileenK
Dank voor het reageren.
Ik heb wat gedaan wat jij voorstelde.
Groter Diafragma en iets uit het midden..
Foto 3 had je al een redelijk groot diafragma (3.2) in tegenstelling tot de andere foto's, als je die nou eens combineert met de compositie van nr 6, want die is al een stuk interessanter
Maak je de foto's van een statief? De ISO is namelijk erg hoog waardoor er erg veel ruis aanwezig is. Daardoor kan de foto nog beter worden.
HalloMarileenK schreef:Leuk he, om zo uit te proberen. Vind het goed combineerd zo. Met een statief, evt afstandsbediening en lage ISO zou je ze dan nog net een stapje beter kunnen maken.
Groetjes
Halloremoss schreef:De kleur zit er goed in. En goed om te zien dat de resultaten veranderen bij verschillende instellingen
Hoe de de achtergrond kan veranderen d.m.v. scherptediepteveranderingen door verschillende diafragma's heb je nu kunnen ervaren. Wat hier belangrijk is dat, in mijn ogen dan, de achtergrond gewoon storend is. Neem eens een heel andere achtergrond, b.v. egaal. Die rode balk op de muur vind ik niet bepaald mooi. Of ie nou scherp of onscherp is.