Keano - Rowan - Niek

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Keano - Rowan - Niek

Bericht door soulpic » zo jul 19 2009 4:10 pm

Beste leden,

Gisteren een opdracht gehad, ditmaal met kinderen. Normaal gesproken heb ik niet zoveel met kinderen, maar ik ga graag de uitdaging aan om er toch leuke platen van te maken.
Met kinderen werken is niet makkelijk, je moet er mee kunnen omgaan. Kinderen zijn moeilijk te regisseren, en hebben maar een heel kort concentratie vermogen. Wat dat betreft is Heinz (DPZ) een voorbeeld voor me.

Ik heb geprobeerd om leuke, spontane en frisse foto's te maken. Ze staan er welliswaar misschien niet op zoals de meeste leden / mensen het graag zouden zien, maar dit is wel zoals ze zijn: ondeugend.

Ik plaats deze foto's, voor jullie om te beoordelen en mij te laten inzien dat het misschien op een andere manier mooier / beter is. Al jullie commentaar en feedback is welkom.
Het zijn een aantal foto's, maar dit is de selectie die ik gemaakt hebt.

1

Afbeelding

2

Afbeelding

3

Afbeelding

4

Afbeelding

5

Afbeelding

6

Afbeelding

7

Afbeelding

8

Afbeelding

9

Afbeelding

10

Afbeelding

11

Afbeelding

12

Afbeelding
"Imagination is far more important than knowledge"

Robin

Re: Keano - Rowan - Niek

Bericht door Robin » zo jul 19 2009 5:06 pm

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op wo dec 16 2009 8:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » zo jul 19 2009 5:13 pm

@ Robin:

Ik was inderdaad aan het twijfelen tussen beoordeling en presentatie. Toch gekozen voor prestentatie, puur vanwege het feit dat hier meer gereageerd wordt.

Op 7 en 12 vind ik het persoonlijk niet storend, maar iedereen kijkt er anders naar. Foto 8 is origineel wel met voet erop, maar staat er een lelijke oranje glijbaan die erg stoort.
Ik "moet" tijdens het maken van de foto eigenlijk precies de foto knippen zoals ik hem wil hebben (m.b.t compositie) en dan valt er wel eens wat af :lol:
Met mijn D40 moet ik altijd oppassen met het croppen, echt veel croppen kan ik er niet mee.

Ben er mee eens dat er onderwerpen in beeld zitten die eigenlijk niet "thuis" horen.
Mijn diafragma was doorgaans vaak 5.6, lager kan ik niet. Had natuurlijk wel een stapje naar achter kunnen doen en meer inzoomen.
Maar ze zijn snel, dus heel veel tijd om in te stellen had ik niet.

Foto 1: achteraf had ik ze misschien inderdaad allebei er scherp op willen hebben, maar dit is ook zeker niet verkeerd.
Wat helemaal top was geweest was dat als de knuffel precies dezelfde richting inkeek als de baby (Keano)

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arabia » zo jul 19 2009 7:17 pm

Hey Yordi,

Hier papa nog even... :-)

Ik moet eerlijk bekennen dat de hele serie mij niet kan aanspreken. Alle wit tonen op je foto's zijn compleet dichtgelopen.
Kijk daar even goed naar. In veel t-shirts zit totaal geen detail meer in. Zie foto 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9 en 11.
En dat terwijl je het mooiste licht had (bewolkt...) Heb sterk het idee dat het met je nabewerking te maken heeft.

Buiten de onscherpe eerste foto en de "rommelige" en drukke compositie's vind ik de gekozen kadreringen niet sterk.
Zoals je al aangeeft zijn kinderen geen makkelijk onderwerp om vast te leggen. Deze serie laat dat wel duidelijk zien.
Je zegt dat je bewust "afdrukt" om zo bewust je gekozen compositie vast te leggen maar als het niets is of het beeld is niet goed heb je altijd nog de keuze om ze niet te maken en af te wachten.

Neem altijd de tijd en rust om met kinderen aan de slag te gaan. Geloof me geduld wordt altijd beloont.
Deze serie is niet sterk en komt een beetje afgeraffeld over. Zal wel niet zo zijn maar je beelden spreken dit wel uit.

Kijk je selectie nog eens goed door en maak een sterkere selectie.

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Geofgraphic

Bericht door Geofgraphic » zo jul 19 2009 10:39 pm

Sorry hoor maar dit is echt een slechte serie.

Ik neem aan dat je deze opdracht gratis hebt gedaan :roll:

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » zo jul 19 2009 10:56 pm

Geofgraphic schreef:Sorry hoor maar dit is echt een slechte serie.

Ik neem aan dat je deze opdracht gratis hebt gedaan :roll:
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten....

Even inhoudelijk:
* gebrek aan scherpte of scherpte totaal verkeerd
* slechte compo's (afgehakte ledematen) meer snapshots als compo's waar over nagedacht is
* overbelichting
* witbalans lijkt op elke foto wel anders
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » zo jul 19 2009 11:17 pm

@ Geofgraphic:

Dat mag jij gerust vinden. Erg tof dat je ook even erbij verteld waarom.
Nu komt het over alsof je puur en alleen wil zeggen dat het een slechte serie is, en daar heb ik geen behoefte aan.
Wat betreft of ik er nu voor betaald ben of niet: ik voel geen behoefte om dat hier te mededelen.

@ Ree:

Jij kan je daar alleen maar bij aansluiten omdat je wellicht wraakgevoelens hebt, en uit ongunst.

Een reactie:

* Alle foto's zijn scherp, en als de scherpte "verkeerd" ligt volgens jou, dan is dit een bewuste keuze geweest bij het maken van de foto's. (zoals 1 en 2)
* Ik kan niet ontkennen dat er geen ledematen zijn afgehakt, dat ga ik ook niet doen. Maar kinderen zijn snel en hebben maar een kort concentratievermogen. Ook speelt mee dat ik precies voordat ik afdruk de compositie moet bepalen, omdat ik niet de camera heb waar ik eindeloos mee kan croppen. Dit in samenhang met snelle kinderen en kort concentratievermogen maakt het moeilijk om zoiets perfect te positioneren. Overigens vind ik het niet overal even storend.
* Eentje is er maar duidelijk overbelicht op een bepaald deel, en dat is bij foto 1. Het andere is niet zozeer overbelicht (al zijn de beelden wel tamelijk helder) maar het wit is te wit. Waarschijnlijk ga ik dat ook aanpassen, als het nog goed te corrigeren valt.
* Witbalans lijkt op elke foto wel anders? (weet je dus niet zeker). Op mijn scherm is de witbalans overal hetzelfde, en ik weet ook dat ik dit allemaal hetzelfde heb gehouden in de nabewerking. Het enigste wat je zou kunnen zeggen over het algmeen over de witbalans is dat deze iets te geelsig is.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » zo jul 19 2009 11:46 pm

soulpic schreef:@ Ree:

Jij kan je daar alleen maar bij aansluiten omdat je wellicht wraakgevoelens hebt, en uit ongunst.
Sorry dat jij dat zo voelt (geen idee overigens waar je dat vandaan haalt).. maar ik geef een inhoudelijke reactie... doe er mee wat je wilt....

soulpic schreef:* Alle foto's zijn scherp, en als de scherpte "verkeerd" ligt volgens jou, dan is dit een bewuste keuze geweest bij het maken van de foto's. (zoals 1 en 2)
En foto 5 dan? Bewust de scherpte op de jas en het haar en niet op de ogen?

Ik hou er mee op.. commentaar kan je niet hebben, je fouten probeer je recht te praten en daar leer je nooit iets van, en als het je niet bevalt word je persoonlijk en kom je daar niet verder mee ga je daar een ander van beschuldigen..

suc6 met je loopbaan...
Laatst gewijzigd door Ree op ma jul 20 2009 12:42 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Geofgraphic

Bericht door Geofgraphic » ma jul 20 2009 12:07 am

Als je mensen voor dit soort foto's laat betalen dan zou ik me maar diep schamen.

Een "waarom" uitleg hoef ik volgens mij niet te geven want alles stond er al.

Je zegt "Ik plaats deze foto's, voor jullie om te beoordelen en mij te laten inzien dat het misschien op een andere manier mooier / beter is".

Als iemand dit dan doet dan ga je in de verdediging en vertel je dat je een reden had om de foto zo te maken en dat ie zo goed is.
Wat heeft het dan voor zin om het hier te vragen?

voorbeeld : "Foto 8 is origineel wel met een voet erop" .....yeah right!
"Ik "moet" tijdens het maken van de foto eigenlijk precies de foto knippen zoals ik hem wil hebben".... dit heet fotograferen.

Op een of andere manier krijg ik van jouw "goede foto's" altijd het idee dat het lucky shots zijn.
De "goed gelukte foto's" die je hier hebt gepost staan dan ook allemaal op je site.

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arabia » ma jul 20 2009 12:27 am

Voordat dit verwordt tot iets onprettigs wil ik dit nog wel even toevoegen.

Kritiek krijgen is soms heel lastig te verwerken. Ik ook heb dit zwaar ondervonden.. :D
Wat ik wel duidelijk wil maken is dat juist kritiek je verder helpt.
Pluk eruit waarmee je wat kan en zet jezelf niet boven de ander.

@ Yordi
, kijk goed wat je kunt verbeteren aan de selectie en laat het eindresultaat ook zien.
Vaak zie ik aan je werk juist teveel bewerkingen aan je foto's (om een niet zo beste foto beter te laten worden...)

Dat zal nooit lukken omdat de basis en compositie al sterk moeten zijn om door de selectie te komen.
PS en alle software ter wereld maken een slechte foto nooit een topper.

Kijk of je met simpele bewerkingen je selectie net dat ff meer kunt geven.
Op je site staan ook enkele prachtige foto's van modellen. Hier heb je juist heel weinig nabewerkt en deze knallen er echt uit...

Just my view on the world...

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”