Nikon 17-35mm 2.8
Nikon 17-35mm 2.8
Hier al een paar keer (2008) het bericht tegengekomen van een nauwelijks verkrijgbare 17-35 mm 2.8 lens. Heb hem nu al ruim 2 maanden geleden besteld bij KE, maar tot op heden nog steeds niets. Iemand dezelfde ervaring?
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikon 17-35mm 2.8
Bert,
Heb je de winkel al eens gebeld?
Ik schat in dat er links of rechts nog wel enkele exemplaren te koop ijn, maar niet nieuw van de productielijn...
Groeten, GIjs
Heb je de winkel al eens gebeld?
Ik schat in dat er links of rechts nog wel enkele exemplaren te koop ijn, maar niet nieuw van de productielijn...
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Dag Gijs,
Ja dat heb ik al gedaan, een echt antwoord krijg ik dan niet. Als alternatief wordt de 24-70 aangeboden. Heb bij KE nog nooit zoiets meegemaakt, altijd zeer positieve ervaringen met deze winkel.
Nikon Ned zegt dat de lens nog steeds in produktie is en er geen leveringsproblemen zijn. Bij Konijnenburg staat ie nog wel maar dan 200 euro duurder.
mvgr
bert
ps dan toch maar de 24-70 en een prime 20 mm? Iemand advies?
Ja dat heb ik al gedaan, een echt antwoord krijg ik dan niet. Als alternatief wordt de 24-70 aangeboden. Heb bij KE nog nooit zoiets meegemaakt, altijd zeer positieve ervaringen met deze winkel.
Nikon Ned zegt dat de lens nog steeds in produktie is en er geen leveringsproblemen zijn. Bij Konijnenburg staat ie nog wel maar dan 200 euro duurder.
mvgr
bert
ps dan toch maar de 24-70 en een prime 20 mm? Iemand advies?
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Bert,
Ik zou eens een telefoon-uurtje beleggen (met diverse winkeliers).
Over prijsverschillen: ik zie slechts kleine verschillen, maar weinigen melden op de website dat er voorraad zou zijn.
Groeten, GIjs
PS ik zou de 17-35 ook wel willen hebben...
Ik zou eens een telefoon-uurtje beleggen (met diverse winkeliers).
Over prijsverschillen: ik zie slechts kleine verschillen, maar weinigen melden op de website dat er voorraad zou zijn.
Groeten, GIjs
PS ik zou de 17-35 ook wel willen hebben...
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
op MP staan 2 advertenties. Misschien het proberen waard.
Het is wel een objectief waarvan de eerste twee stops onbruikbaar zijn op een Nikon D3. Helemaal op f/2.8. De weergave is dan erg soft.
dank jullie wel voor je tips en adviezen.
Ik wil de lens gebruiken op een D700. Geldt dan hetzelfs als op de D3?
Ja.bertw schreef:dank jullie wel voor je tips en adviezen.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Als een winkel even met hun contactpersoon bij Nikon Nederland belt, dan kan men bij Nikon zo vertellen wanneer de winkelier het geleverd krijgt. Veelal al de volgende dag. Is iets in geheel Europa niet leverbaar, dan ...... hoor je dat vast wel.
GdP schreef:Het is wel een objectief waarvan de eerste twee stops onbruikbaar zijn op een Nikon D3. Helemaal op f/2.8. De weergave is dan erg soft.
Ik heb de D700, met o.a. de AF-S 17-35mm f/2.8D.GdP schreef:Ja.bertw schreef:dank jullie wel voor je tips en adviezen.
Er is inderdaad wat softheid in de hoeken bij f/2.8. Maar om nou gelijk met het woord 'onbruikbaar' te komen, dat vind ik toch wel behoorlijk zwaar overdreven. Ik ervaar het niet als een onoverkomelijk probleem. Het doet niet zo veel af aan het feit, dat het een heel goed objectief is. Het betreft ook een verschijnsel dat niet zo vreemd is voor een groothoekobjectief.
Ik heb totaal geen spijt van de aanschaf van dit objectief.
De AF-S 24-70mm f/2.8G is qua beeldkwaliteit ook een mooi objectief, maar heeft natuurlijk wel een heel ander bereik, en is daardoor niet echt te vergelijken. Grootste nadelen van dit objectief vind ik het gewicht en de afmetingen. In de 24mm-stand treedt er wat beeldvervorming op. Maar verder is het een topobjectief.
De AF-S 14-24mm f/2.8G is beroemd om zijn kwaliteit, maar is qua bereik ook wat anders dan de AF-S 17-35mm f/2.8D. Dit is meer een objectief voor het extreme groothoekbereik, terwijl de AF-S 17-35mm f/2.8D wat verder richting het normale bereik gaat. Dat kan het wisselen van objectieven schelen.
Ook handig om te weten: welk filter je voor dat objectief moet kiezen. Zie hier.
Maar dan heb je hem wel zonder hoofdbrekens, schat ik zo in. Lijkt mij ook wat waard!bertw schreef:...Bij Konijnenburg staat ie nog wel maar dan 200 euro duurder.
Het feit dat er dagen zijn, dat die 200 euro maar zo aan wat anders en minder edels opgaat, relativeert het ook weer een beetje.
- wim
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik heb de 17-35 al een jaar of 10 en dit is bij periodes mijn standaard objectief. Als je deze kan en wil aanschaffen kan ik je positief adviseren.
haha remco, je hebt me overtuigd. De lens gekocht by cameranu. Prima snelle correcte levering. Kom daar zeker nog een keer terug!
Bedankt voor al jullie goede adviezen
Bedankt voor al jullie goede adviezen