Ga na de vakantie overstappen van Minolta naar de D700. Zit te denken aan verschillende lenzen. De Nikon AF Nikkor 24-85mm f/2.8-4D of de Nikon 24-85mm AF-S.
Volgens de site van KenRockwell.com komt de Nikon 24-85mm AF-S er beter van af. Is ook zo??? Ik verlies wel wat lichtsterkte.
Verders wil ik de Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 VR kopen. Graag jullie mening hier over en eventueel andere alternatieven die een beetje binnen dit budget past.
Bij voorbaat dank.
gr Hans
lens voor de D700
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: lens voor de D700
Uit de lijst van Hans Braakhuis, gerekend over een aantal beoordelingen, scoort juist de AF-D versie fractioneel hoger. Zou kijken welke je voordelig op MP te pakken kunt krijgen. Denk evt. ook aan een AF 28-105/3.5-4.5D, die scoort nog beter.
De genoemde 70-300 VR biedt veel waarde voor zijn geld.
De genoemde 70-300 VR biedt veel waarde voor zijn geld.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Hans,
Welkom in een wereld met geel-kijkers (grapje).
Waarom probeer je op de lenzen te bezuinigen?
De D700 verdien eersteklas lenzen, net als de professionele D3.
Groeten, GIjs Sandberg
Welkom in een wereld met geel-kijkers (grapje).
Waarom probeer je op de lenzen te bezuinigen?
De D700 verdien eersteklas lenzen, net als de professionele D3.
Groeten, GIjs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
waarom geen 24-70 lens monteren is niet goedkoop maar wel een helegoedelens ik heb hem zelf op een D300 staan,groetjes Andre'.
Beetje een rare combi van body-objectieven...
Koop dan een d300 met 17-55/2.8. Dezelfde LW, goedkoper en waardevaster...
Koop dan een d300 met 17-55/2.8. Dezelfde LW, goedkoper en waardevaster...
Ik heb de combinatie D700 en 24-85mm f3.5-4.5 AFS en ik ben daar zeer tevreden over.
Ik gebruik de combinatie niet heel veel, omdat ik meestal met vaste brandpunten werk, maar als ik echt veel brandpuntswisselingen nodig heb (trouwerij, straat reportage), gebruik ik hem wel. Zeker als je je diafragma naar 5.6 of 8 kunt zetten, is de kwaliteit prima. Hij is scherp, de vertekening (of eigenlijk het ontbreken daarvan) is vanaf 28mm erg goed en ook over het contrast heb ik geen klachten.
Ik gebruik de combinatie niet heel veel, omdat ik meestal met vaste brandpunten werk, maar als ik echt veel brandpuntswisselingen nodig heb (trouwerij, straat reportage), gebruik ik hem wel. Zeker als je je diafragma naar 5.6 of 8 kunt zetten, is de kwaliteit prima. Hij is scherp, de vertekening (of eigenlijk het ontbreken daarvan) is vanaf 28mm erg goed en ook over het contrast heb ik geen klachten.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
M'n lijstje heet: onderzoek naar kwaliteit Nikkor objectieven en staat op m'n website.
675 verschillende testen van AF objectieven en 295 van MF objectieven zijn in een database gegooid en dan zie jij een gewoon schoolcijfer als resultaat.
bv de AF-S 24-70mm f/2,8 G ED heeft een 9,2
en de AF-S 24-85 f3,5-4,5 G ED heeft een 7,3
Zelf gebruik ik op vakantie de AF 28-105 f/3,5-4,5 D met een 7,9. Die is tweedehands goed te verkrijgen.
Neem je camera mee naar de gratis fotograficabeurs en sla je slag. http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 40&t=19285
675 verschillende testen van AF objectieven en 295 van MF objectieven zijn in een database gegooid en dan zie jij een gewoon schoolcijfer als resultaat.
bv de AF-S 24-70mm f/2,8 G ED heeft een 9,2
en de AF-S 24-85 f3,5-4,5 G ED heeft een 7,3
Zelf gebruik ik op vakantie de AF 28-105 f/3,5-4,5 D met een 7,9. Die is tweedehands goed te verkrijgen.
Neem je camera mee naar de gratis fotograficabeurs en sla je slag. http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 40&t=19285