UV filter
Re: UV filter
Ik gebruik nooit een uv filter. De foto kwaliteit wordt minder heb ik gehoord. ik gebruik sindsdien een polarisatie filter en sinds die tijd zijn mijn luchten heel erg mooi. die heb ik er altijd op zitten behalve 's avonds.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Gebruik de zoekfunctie maar eens, Hans. Er zijn al heel wat pagina's gevuld door voor- en tegenstanders.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- Cees
- Forumlid
Marianne schreef:Ik gebruik nooit een uv filter. De foto kwaliteit wordt minder heb ik gehoord. ik gebruik sindsdien een polarisatie filter en sinds die tijd zijn mijn luchten heel erg mooi. die heb ik er altijd op zitten behalve 's avonds.
Ook binnen?
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Dag Cees Laarman.
Ja ook voor binnen overdag. Als je een raam hebt, dan wil dat wel eens een wit vlak worden. Als je die Polarisatiefilter er op houdt, dan gaat dat een heel stuk beter.
Ja ook voor binnen overdag. Als je een raam hebt, dan wil dat wel eens een wit vlak worden. Als je die Polarisatiefilter er op houdt, dan gaat dat een heel stuk beter.
Bedankt dit is toch weer informatie waar ik wat aan heb.Marianne schreef:Dag Cees Laarman.
De sensor van digitale camera’s is ongevoelig voor UV-licht. Z´n filter heeft dan ook op dit punt geen enkele functie.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Een UV filter laat je op je objectief zitten ter bescherming van de frontlens. Als je gaat fotograferen haal je het er af.
Klink misschien cru, maar een filter gebruik je alleen als je er echt een nodig hebt. In de digitale fotografie is een UV filter echt overbodig.
Welk filters dan wel te gebruiken:
http://home.kpn.nl/braak117/filters.pdf
Klink misschien cru, maar een filter gebruik je alleen als je er echt een nodig hebt. In de digitale fotografie is een UV filter echt overbodig.
Welk filters dan wel te gebruiken:
Zoiets heet mi een "lensdop".Hans Braakhuis schreef:Een UV filter laat je op je objectief zitten ter bescherming van de frontlens. Als je gaat fotograferen haal je het er af.
Maar ik ben het met je eens.
Willem.
Heel informatief, dank!Hans Braakhuis schreef:Welk filters dan wel te gebruiken:
Willem.