allround voor D700

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
GdP

Re: allround voor D700

Bericht door GdP » zo jul 19 2009 3:11 pm

Als je het over dit objectief hebt:

http://www.kenrockwell.com/nikon/28200g.htm

Die heb ik ook. Over de scherpte ben ik best tevreden, zolang je maar niet onder de f/8 gaat instellen. Alleen de ton- en kussen vormige vertekening van dit objectief is wel wat erg groot. Maar voor reportage werk is dat geen enkel probleem.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » ma jul 20 2009 8:44 am

GdP schreef:Als je het over dit objectief hebt:
http://www.kenrockwell.com/nikon/28200g.h
Dit is de aanzienlijk betere ED versie, waarschijnlijk heeft de TS de oudere niet ED, en daarvan is de kwaliteit minder;

Een ander alternatief: het vakantie zoompje dat ik zelf gebruik: de AF 28-105 f/3,5-4,5 D

pimmetje
Clublid
Clublid

Bericht door pimmetje » di jul 21 2009 1:39 pm

Hans Braakhuis schreef:
GdP schreef:Als je het over dit objectief hebt:
http://www.kenrockwell.com/nikon/28200g.h
Dit is de aanzienlijk betere ED versie, waarschijnlijk heeft de TS de oudere niet ED, en daarvan is de kwaliteit minder;

Een ander alternatief: het vakantie zoompje dat ik zelf gebruik: de AF 28-105 f/3,5-4,5 D
Ben met de 28-105 op vakantie geweest (50mm-2.0 als reserve in handschoenkastje)
Deze zoom vertekend weinig en je hebt een goede macro mogelijkheid.
Nog al eens te koop op MP voor rond de €150,-

Pim

GdP

Bericht door GdP » di jul 21 2009 11:20 pm

De

http://www.kenrockwell.com/nikon/28200g.htm

is een prima objectief. Gek dat Nikon is gestopt met de productie. Een echt alternatief is er niet. Zeker niet met de scherpte die dit objectiefje heeft.

erwindekeyzer

Bericht door erwindekeyzer » wo jul 22 2009 5:42 pm

Het is dit objectief dat ik heb, de ED G versie.
Ondertussen een besluit genomen (reis nadert...) en mij een Canon G10 aangeschaft om mee te nemen.
De prijs is rond de 450€ voor dit toestel welk de prijs is van een objectief.
Hopelijk valt de kwaliteit mee maar volgens de voorbeelden die ik gezien heb, denk van wel.
Er stonden 3 compactcamera's op de lijst, Panasonic LX3, Nikon P6000 en de Canon G10 wegens hun RAW schrijven.
Canon en Panasonic betere beeldkwaliteit maar de LX3 heeft bijna geen zoom (x2.5 of 24 - 60mm) dus de Canon gekocht.
D700 blijft braaf thuis en er kan wat meer bagage mee. De G10 in mijn vestzakje en rijden maar. Je weet nooit dat ik ergens een pletske zet...
Het eerste dat ik zou doen is naar mijne D700 met lenzen kijken of deze niet kapot is.
Nu geen zorgen meer...

Zeg, bedankt allen voor jullie ideeen !!

Bij deze aan Nikon: maak eens een 18 - 200mm VR voor FX formaat !
Gaat verkocht worden als zot!!

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » wo jul 22 2009 7:02 pm

erwindekeyzer schreef:Bij deze aan Nikon: maak eens een 18 - 200mm VR voor FX formaat !
Gaat verkocht worden als zot!!
Ik begrijp iets niet helemaal, geloof ik. Een D700 body koop je toch voor de mooie beeldvoordracht (o.a. het kunnen toepassen van selectieve scherpte) en goede prestaties op hoge ISO-waarden? Waarom zou men dan kiezen voor een objectief, dat van compromissen aan elkaar hangt? Kwaliteit begint met goede objectieven!! Neem anders direct een compact met een zgn. "superzoom-objectief", of een ander goedkoper alternatief.
Jur

dragon2

Bericht door dragon2 » wo jul 22 2009 7:13 pm

Ik begrijp iets niet helemaal, geloof ik. Een D700 body koop je toch voor de mooie beeldvoordracht (o.a. het kunnen toepassen van selectieve scherpte) en goede prestaties op hoge ISO-waarden? Waarom zou men dan kiezen voor een objectief, dat van compromissen aan elkaar hangt? Kwaliteit begint met goede objectieven!! Neem anders direct een compact met een zgn. "superzoom-objectief", of een ander goedkoper alternatief.
+1

erwindekeyzer

Bericht door erwindekeyzer » wo jul 22 2009 8:08 pm

Weet het wel, vandaar dat ik de D700 gekocht heb met de 70-200 vr om optredens te fotograferen. Dan komt deze combinatie volledig to haar recht !!
Voor op reis vind ik deze een beetje te groot, met nog breedhoek bij enz, zeker op de moto met beperkte bagage.
De D700 met één zoom met groot bereik zou ideaal zijn, net te doen. Vandaar ik de 28-200 mm gekocht heb, maar dan lever je serieus wat kwaliteit in als je de andere lenzen gewoon bent. Als ze een compacte 28-200mm kunnen maken, waarom niet een betere versie met VR bij? Is toch niet zo onrealistisch?
Heb nu een compromis gesloten met mezelf dat ik nu een compact gekocht heb met goede kwaliteit en die ik niet zal vergelijken met de D700 uiteraard. Ik heb het lastig dat ik de D700 zou meedoen met een zoom en dat ik thuis dan de goeie lenzen liggen heb...
Is een afweging en uiteraard verdient de D700 de beste lenzen, die heb ik dan ook en gebruik die uitsluitend met de D700. Ik kan daar geen mindere lens opzetten vandaar dan het compacttoestelleke, welk ook goede kwaliteit geeft. En het bijkomend gemak, altijd een goed fototoestel op zak!!

pimmetje
Clublid
Clublid

Bericht door pimmetje » do jul 23 2009 10:38 am

Eind goed,al goed.

Pim

dennis wijers

Bericht door dennis wijers » vr jul 24 2009 4:43 pm

Nikon 24-70 f2.8 is de beste lens voor je allround werk.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”