VazenFabriek Beijing

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Dwarrel

VazenFabriek Beijing

Bericht door Dwarrel » vr jul 24 2009 1:38 pm

Hoi hoi,

Nu ik weet hoe ik foto's kan plaatsen (zie mijn spaarvarken :P ) is het tijd voor de serieuze foto's ;). Ik heb deze drie foto's gemaakt in een vazenfabriek net buiten Beijing. Ik zal bij de foto's vertellen wat er gedaan wordt zodat je na het bekijken van de foto's niet alleen commentaar kan leveren maar ook wat te weten bent gekomen over de Chinese cultuur.

Afbeelding
1. De vazen zijn niet van glas maar van koper (dit heeft als voordeel dat wanneer je een vaas laat vallen je hem alleen hoeft uit te
deuken en niet naar 1 secondelijm hoeft te grijpen). Wanneer de koperplaat gevouwen is naar vaasvorm wordt er met koperdraad
een motief op de vaas aangebracht. Ze heeft trouwens een jas aan omdat de arbeidsomstandigheden niet ideaal waren, het was
er erg vochtig en koud.

Afbeelding
2. Wanneer het koperdraad goed vast zit worden de ruimtes ertussen ingekleurd met verf. Dit moet goed gebeuren want als er een fout
wordt gemaakt wordt alle verf eraf gehaald en kunnen ze overnieuw beginnen. Na het verven wordt er een beschermende laag aan
gebracht die zorgt dat de verf niet uitloopt.

Afbeelding
3. In de laatste fase worden de scherpe randen van het koperdraad weggeschuurd en krijgt het een warmtebehandeling zodat de verf
blijft zitten. Als laatst wordt de geheime truc toegepast waardoorde vaas zo glanst, ze worden behandelt met een mengsel waar
zilverpoeder in zit.

Ik hoop dat jullie wat hebben geleerd :egeek: . Maar nu wil ik weten wat ik moet doen om deze foto's in de toekomst beter te maken.

Met vriendelijk groet,

Mark

Marianne

Re: VazenFabriek Beijing

Bericht door Marianne » vr jul 24 2009 1:44 pm

Een prachtige serie... mijn complimenten. Kan je zien wat voor werk het is om zo'n prachtige vaas te maken.
Commentaar op de foto's heb ik haast niet, alleen dat sommige donkere delen wat lichter mogen en de foto's iets scherper.

Frederix

Bericht door Frederix » vr jul 24 2009 1:54 pm

Dwarrel schreef:Hoi hoi,

Nu ik weet hoe ik foto's kan plaatsen (zie mijn spaarvarken :P ) is het tijd voor de serieuze foto's ;). Ik heb deze drie foto's gemaakt in een vazenfabriek net buiten Beijing. Ik zal bij de foto's vertellen wat er gedaan wordt zodat je na het bekijken van de foto's niet alleen commentaar kan leveren maar ook wat te weten bent gekomen over de Chinese cultuur.
=================== snip =================
Ik hoop dat jullie wat hebben geleerd :egeek: . Maar nu wil ik weten wat ik moet doen om deze foto's in de toekomst beter te maken.

Met vriendelijk groet,

Mark
Hoi Mark,

Ik zou het niet weten, dit is gewoon een schitterende serie. Erg mooi in beeld gebracht met mooie kleuren, lekkere contrasten en fraai scherp en onscherp. Niets meer aan doen zou ik zeggen. En vooral zo doorgaan.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr jul 24 2009 4:19 pm

Gaaf Mark en herkenbaar. Wij zijn vorig jaar in dezelfde fabriek geweest. Ik heb er toen ook een aantal foto's gemaakt. Was dit voor jullie ook zo'n verplicht nummer?

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr jul 24 2009 4:58 pm

Gave serie, prima in beeld gebracht. Ik hou wel van dit soort 3-luikjes :)

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”