jammer van D90

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
george013

Re: jammer van D90

Bericht door george013 » vr jul 24 2009 10:21 pm

iefie schreef:George!!!!!!mijn excuses, je heb WEL gelijk.
inderdaad hij zakt niet verder terug dan 60... :oops:

wil ik dus een snellere sluitertijd dan moet de iso omhoog, of flits op slow zetten...
dacht dat jij er helemaal naast zat, maar dat ben ik!

neem mij niet kwalijk en je nagels groeien wel weer aan als je die hebt zitten opvreten.
Nog een keer over gelezen.
Wat heb je nu in godsnaam gedaan?? Dat vertel je niet. Gordijnen open of lensdop er vanaf? Zelfde effect.
Slow betekent dat je onder de waarschuwing uit wilt mbt LANGE sluitertijden. En die wou je niet.
Mijn nagels groeien aan maar mijn pils moet ik zelf voor zorgen.
Probeer te begrijpen waarom je een foute gedachtegang hebt gehad. Daar leer je het meeste van.
George

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: jammer van D90

Bericht door iefie » vr jul 24 2009 10:29 pm

waarschijnlijk steeds als ik ging testen of de flitser ging gebruiken had ik al langzamere sluitertijden dan 1/60e, terwijl ik dacht van niet. vond net een oudere foto die ook geflitst was met 1/100e ik dacht dat ken niet...dus met de 50mm naar buiten,zonnetje scheen, sluitertijd op1/2000e en kon gewoon flitsen. :lol:
vergeet heel vaak naar de sluitertijden te kijken. en dan kom je thuis en heb je toch bewegingsonscherpte (heeeel klein beetje maar toch). soms zie je iets waar je snel een foto van wil maken en het omgevingslicht LIJKT dan goed totdat je de foto bekijkt. moet gewoon beter naar de tijden kijken.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”