Groetjes,
Laura
1. Road to nowhere #1

2. Road to nowhere #2

3. Paard van Marken, al eerder gepost hier op dit forum

4. In het park #2 (Tiergarten, Berlijn)

5. In het park (Eindhoven)

6. Kasteel ruine

GdP schreef:maar de Nikon D3 is daar helaas ongeschikt voor.
Laura schreef:GdP schreef:maar de Nikon D3 is daar helaas ongeschikt voor.
Hoezo? Ik las net ook ergens anders dat de D90 er ongeschikt voor zou zijn, maar foto 4 is toch echt met mijn (nieuwe) D90 gemaakt!
Aha.. heb nog even gegoogled en dit verklaart ook de langere sluitertijden bij mijn D90 tov mijn D50. Alleen.. het is dus NIET onmogelijk zoals je zegt... het is echter een kwestie van kwaliteit en langere sluitertijden -en die kunnen juist heeeeel mooi zijn!-. Je moet alleen niet proberen IR portretten te gaan makenGdP schreef:Via een 50mm f/1.8 objectief komt er voldoende Infra Rood in de camera, maar dat wordt weer stevig tegengehouden door het low-pass filter voor de sensor. Bij ISO 200 en bij volle opening van het objectief kom ik op sluitertijden van ca. 4 sec. Maar dan al met veel ruis in het beeld en een beroerde scherpte. Verder verhogen van de ISO- instelling maakt het alleen maar erger.Laura schreef:GdP schreef:maar de Nikon D3 is daar helaas ongeschikt voor.
Hoezo? Ik las net ook ergens anders dat de D90 er ongeschikt voor zou zijn, maar foto 4 is toch echt met mijn (nieuwe) D90 gemaakt!