http://www.sitton-photography.com/images/DSC_1255.jpg
Dit is toch niet normaal, lijkt mij dan

Volgens de Exif is de ISO 250. Niet zo'n heftig verschil, maar tochAlwinSitton schreef:Ook heb ik het idee alsof ik mijn camera, op iso 800 heb staan, terwijl deze gewoon op iso 200 staat. Zodra de foto gemaakt is en je gaat kijken op 100% dan zie je abnormaal veel korrel.
Ik heb bewust gekozen voor het 1 stop onderbelichten van de foto. Ik heb deze foto in RAW geschoten en onbewerkt overgezet naar JPG in Capture NX.M.Oorthuis schreef:Typisch gevalletje van het niet juist belichten van een foto.
Heb je in RAW geschoten? Ik ga er vanuit van wel, dan heb je de foto teveel opgelicht, dus de foto was gewoon onderbelicht. Plaats de originele RAW of JPG (dus zo uit de camera) eens daar zul je de ruis niet in zien, maar wel dat de foto te donker. Deze foto is trouwens nog steeds niet lekker licht en fris.
Dus niks lensfout of camerafout. Ik stel voor eens te beter te verdiepen in het juist belichten van je sensor en je foto niet beoordelen via het lcd voorbeeld, maar via het histogram.
Dan heb je dus bewust gekozen voor een foto die niet goed is?AlwinSitton schreef:Ik heb bewust gekozen voor het 1 stop onderbelichten van de foto. Ik heb deze foto in RAW geschoten en onbewerkt overgezet naar JPG in Capture NX.M.Oorthuis schreef:Typisch gevalletje van het niet juist belichten van een foto.
Heb je in RAW geschoten? Ik ga er vanuit van wel, dan heb je de foto teveel opgelicht, dus de foto was gewoon onderbelicht. Plaats de originele RAW of JPG (dus zo uit de camera) eens daar zul je de ruis niet in zien, maar wel dat de foto te donker. Deze foto is trouwens nog steeds niet lekker licht en fris.
Dus niks lensfout of camerafout. Ik stel voor eens te beter te verdiepen in het juist belichten van je sensor en je foto niet beoordelen via het lcd voorbeeld, maar via het histogram.