Centrum van Amersfoort (NL)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frederix

Centrum van Amersfoort (NL)

Bericht door Frederix » wo jul 29 2009 1:08 am

Ik heb de smaak te pakken met crossprocessing. Ik heb vandaag een Kodak Ektachrome 64T diafilm (9 jaar over datum) ontwikkeld in Agfacolor Process N chemie (voor kleurnegatieffilm) van ca 40 jaar oud. Deze chemie zou moeten worden verwerkt bij 20 graden, maar alles in huis was 25 graden, het was slechts een proef dus heb ik alles bij 25 graden verwerkt.

De film heb ik zelf ontwikkeld, ik had de Agfacolor process N chemie nog staan van mijn proeven met de ca 40 jaar oude Agfacolorfilms. De film zag er goed uit, alleen was het contrast loeihard geworden door een zware overontwikkeling. De volgende film (Kodak Ektacolor 400 X, 2 jaar over datum, waar ik nu nog 30 stuks van heb liggen) ga ik één stop onderbelichten en op 20 graden ontwikkelen.

Hieronder staan een aantal scans van deze film :

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Afbeelding
Foto 4

Afbeelding
Foto 5

Gilbert1976

Re: Centrum van Amersfoort (NL)

Bericht door Gilbert1976 » wo jul 29 2009 12:52 pm

Geweldig Frederix dat je met zo veel enthousiastme analoog werkt. Ik ben ook weg van cross-proces bewerkingen, alleen moet ik het houden bij de digitale photoshop varianten.
Ik moet je zeggen(compliment) dat je een bepaalde stijl hebt wat elke keer weer herkenbaar is bij je.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”