Pioenroos

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Pioenroos

Bericht door Ome Jan » wo jun 24 2009 10:51 pm

Graag wat ongezouten kritiek.
Graag zou ik horen wat ik kan verbeteren of wat anders zou moeten.

De achtergrond is een zwart doek dat over een stoel hangt, de vaas staat op een voetenbankje, het licht links komt door het kamerraam, rechts wat verder weg het keukenraam, dus available light.

Spotmeting op de witte roos bovenin in het midden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Pioenroos

Bericht door Patrick » wo jun 24 2009 11:25 pm

[ongezouten="yes"]De foto is in ieder geval deels overbelicht want die witte bloem is uitgebeten.

De compositie van 3 vind ik ronduit slecht. De overige niet verrassend, maar wel veel beter.

Ik denk dat ik het doek donkerder zou maken zodat de rimpels in het doek minder opvallen.[ongezouten="no"]
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Veganpix

Bericht door Veganpix » do jun 25 2009 9:23 am

Spotmeting op de witte roos en juist die plek is overbelicht.... Misschien toch eens proberen met centrummeting of 'gewoon' matrix en dan wat onderbelichten, enerzijds vanwege de lichte bloemen, anderzijds vanwege de donkere achtergrond. Jammer van de plooien in de achtergrond. Een strak doek of de achtergrond verder weg werkt dan beter.

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » wo jul 29 2009 9:13 am

Dank voor de reacties, spotmeting is voor mij nog expirimenteren omdat het daar middengrijs wordt, en daarom heb ik volgens mij juist overbelicht.
Ik wilde juist van de 'gewone' matrix af :mryellow:

De achtergrond kan idd beter, zal als ik tijd over heb het eens overdoen.

GdP

Bericht door GdP » wo jul 29 2009 11:21 pm

Ik sluit mij aan bij het commentaar wat al is gegeven, maar foto 1 vind ik toch wel een prachtige foto!
Het doek stoort mij in het geheel niet.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”