Hulp uitzoeken rugzak

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
RBO

Hulp uitzoeken rugzak

Bericht door RBO » wo jul 29 2009 10:36 am

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. De meeste foto-rugzakken welke een mogelijkheid hebben om een laptopje mee te nemen zijn erg groot. Ik ben juist op zoek naar een zo klein mogelijke. Dingen die ik wil meenemen in de rugzak zijn:
1x Nikon D60
2x Lens (Nikor 18-55 en Nikor 55-200)
Wat losse accesoires (past altijd wel).
Maar ook een mini-laptop + adapter.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen eventueel met ervaringen erbij.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Hulp uitzoeken rugzak

Bericht door Hans Braakhuis » wo jul 29 2009 11:42 am

Lees op m'n website het verhaal over camera tassen en rugzakken. En wees gerust, ga niet mee naar de winkel.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » wo jul 29 2009 1:54 pm

RBO schreef:Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. De meeste foto-rugzakken welke een mogelijkheid hebben om een laptopje mee te nemen zijn erg groot. Ik ben juist op zoek naar een zo klein mogelijke. Dingen die ik wil meenemen in de rugzak zijn:
1x Nikon D60
2x Lens (Nikor 18-55 en Nikor 55-200)
Wat losse accesoires (past altijd wel).
Maar ook een mini-laptop + adapter.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen eventueel met ervaringen erbij.
Beste RBO,

Ik zou zeggen koop niet een rugzak die precies pas is, maar een rugzak waar iets meer in kan.
Mijn ervaring is dat je altijd gaat groeien met je hobby.
Voordeel van een iets grotere rugzak is dat je er altijd je boterhammetje en een goed gesloten drnkfles in kwijt kan.
Is wel lekker als je een lange fotowandeling maakt.
Zorg dat je rugzak ook goed zit.
Ik heb de Tamrac 9 slingshot gehad een tas waar jouw spulletjes ruim in kunnen op de laptop na dan.
Maar het draagcomfort is niet optimaal.
Dat geld eigenlijk voor alle slingshots die ik geprobeerd heb.
Mijn dochter heeft de 200 slingshot van Lowe pro maar ook die vind ik niet prettig dragen.
Ik heb nu een wat grotere rugzak ook van Lowe pro met twee gepolsterde banden en deze draagt zeer prettig moet ik zeggen.
Alleen is mijn gezondheid op dit moment dermate slecht dat deze rugzak gewoon te zwaar is met al mijn spulletjes er in.
Dus als ik ergens naar toe gaat leg ik de rugzak achter in mijn auto en haal de camera met het benodigde objectief er op er uit.
Voor mij is het nu een soort voorraad zak geworden.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

ton
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door ton » wo jul 29 2009 3:25 pm

Ik kan maar een ding zeggen ,
neem de Lowepro photo trekker AW 2 heb hem zelf ook draagt super en er zit ook nog een day pack bij , ook een laptop kan er in
kort om alles kan mee als het nodig is , koop meteen een goede dan ben je in een keer klaar .

succes
Groeten Ton .

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » wo jul 29 2009 3:33 pm

Ja, de Lowepro Trekker is een hele fijne tas. De compu-trekker heeft laptop ruimte extra! Neem je spulletjes gewoon mee naar een grotere fotozaak waar ze veel keuze in tassen hebben (Alkmaar Cameraland, Haarlem Foto Niek Visser) en ga dan lekker passen. Koop dan je tas ook wel in de desbetreffende winkel en ga niet vervolgens via Internet ergens anders bestellen, want dat vind ik zo a-sociaal....

Maar ik weet niet waar jij vandaan komt, dus zal je zelf even in de buurt moeten kijken waar ze een lekkere voorraad tassen hebben, wellicht weet iemand dat op het forum ook wel.

Verder ben ik het met George eens, koop een tas op de groei. Nu hoef je niet meteen een Lowepro Vertex 300 te kopen (hoewel dat wel een heeeeele g%#le tas is) maar iets ruimer is inderdaad handig voor je boterhammetjes. Flesje water kan je mooi in de optioneel beschikbare pouch doen, die hangt dan veilig aan de buitenkant van je tas.

Beste manier is dus gewoon zelf uitproberen, eigenlijk net zoals met statieven.

Groet,

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » wo jul 29 2009 4:03 pm

Beste R,

Ik kan niet ruiken waar je woont.

Mijn algemene advies: ga naar 1 van de grote fotozaken, die hebben een enorm assortiment tassen en meestal kan je die zelf uittesten.

Groeten, Gijs (geen rugzak adept)
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid

Bericht door EelcoD7100 » wo jul 29 2009 6:25 pm

gijs sandberg schreef:Beste R,

Ik kan niet ruiken waar je woont.

Mijn algemene advies: ga naar 1 van de grote fotozaken, die hebben een enorm assortiment tassen en meestal kan je die zelf uittesten.

Groeten, Gijs (geen rugzak adept)
Hier sluit ik mij helemaal bij aan.
Als voorbeeld Cameranu in Urk, werkelijk het hele assortiment wat ze voeren hangt daar aan de muur.
Gewoon alles meenemen en in een tas proberen, hou wel in het achterhoofd dat je de tas een beetje op de groei moet kopen.
Want het zou zo zonde zijn dat als je in je uitrusting een wijziging aanbrengt dit tot gevolg heeft dat het vervolgens niet meer in je tas past... :wink:
Een punt dus om over na te denken..

Groeten Eelco :D
http://500px.com/EelcoVandeKamp

wim
Forumlid
Forumlid

Bericht door wim » wo jul 29 2009 6:51 pm

Ach tassen zijn net zo belangijk als je apparatuur zelf. Ik heb een reportage tas waar heel veel in kan voor als ik een reportage maak
een statieftas voor..jawel een statief en een monopod
2 computertassen voor mijn laptops
ik heb een kleine tas waar 1 body met 2 tot 3 objectieven in passen, als ik gewoon met niet teveel op pad wil
ik heb een rugzak waar het nodige in kan als ik makkelijk wil dragen'
ik heb een grote kofferbak waar alles in kan als ik alles bij me wil hebben :D

koop nu iets leuks en straks heb je misschien weer iets nodig.......

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid

Bericht door EelcoD7100 » wo jul 29 2009 7:35 pm

wim schreef:Ach tassen zijn net zo belangijk als je apparatuur zelf. Ik heb een reportage tas waar heel veel in kan voor als ik een reportage maak
een statieftas voor..jawel een statief en een monopod
2 computertassen voor mijn laptops
ik heb een kleine tas waar 1 body met 2 tot 3 objectieven in passen, als ik gewoon met niet teveel op pad wil
ik heb een rugzak waar het nodige in kan als ik makkelijk wil dragen'
ik heb een grote kofferbak waar alles in kan als ik alles bij me wil hebben :D

koop nu iets leuks en straks heb je misschien weer iets nodig.......
:lol: :lol: :lol: tsja je hebt helemaal gelijk, want zo ziet ons tassenassortiment er ook ongeveer uit ( inmiddels een stuk of 6 :mryellow:)

Maar mijn advies is eigenlijk gebaseerd op een eerste verstandige keuze..

Groeten Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

wim
Forumlid
Forumlid

Bericht door wim » do jul 30 2009 11:33 am

Je (jullie zijn) bent dus nog erger dan ik Eelco, en ik zat al te denken misschien moet ik dit maar niet zeggen...haha :D

BigMC

Bericht door BigMC » di aug 04 2009 11:31 am

Heeft iemand ooit de Kata D3N1-30 overwogen? Als rugzak én als Sling te gebruiken / aan te passen. (Ik ben ook op zoek!)

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » di aug 04 2009 1:29 pm

BigMC schreef:Heeft iemand ooit de Kata D3N1-30 overwogen? Als rugzak én als Sling te gebruiken / aan te passen. (Ik ben ook op zoek!)
Ja, die heb ik. Hij is echt heel erg fijn, de Slingshots van Lowepro liggen nu ongebruikt op een kast sinds ik de Kata D3N1-30 heb. Heb er heel veel in zitten en zelfs tijdens een bergwandeling word hij niet te zwaar. Draag hem wel als rugzak, als ik mijn toestel wil pakken maak ik een band los en draai hem op mijn buik, ideaal.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”