18-200 II

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
pdc_2
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

18-200 II

Bericht door pdc_2 » do jul 30 2009 10:07 am

... Net een paar weken op mijn camera zitten, komen ze nu met een verbeterde versie..

Iemand al iets gevonden over het verschil in kwaliteit tussen de beide lenzen?

http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&id=1453

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: 18-200 II

Bericht door Léon Obers » do jul 30 2009 10:11 am

pdc_2 schreef: Iemand al iets gevonden over het verschil in kwaliteit tussen de beide lenzen?
http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&id=1453
Dat lijkt mij niet mogelijk om dat nu al te kunnen weten. Die lens is vandaag aangekondigd, ligt waarschijnlijk nog niet eens in de winkel. Niemand heeft dat ding al kunnen kopen, laat staan in een test uitvoerig kunnen vergelijken met het oude model.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op do jul 30 2009 11:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

pdc_2
Forumlid
Forumlid

Bericht door pdc_2 » do jul 30 2009 10:20 am

Ook een goedemorgen Leon...

Ik kan ook lezen dat hij pas begin september op de markt komt en dat het nu nog juli is. Dus zal de kans klein zijn. :oohh:

Maar ik ben vooral benieuwd of er al iets op het internet de te vinden is over welke verbeteringen nu daadwerkelijk doorgevoerd zijn.

http://www.fotografie.nl/nieuws/nikon-2 ... -vernieuwd

Volgens mij beperkt het zich tot deze twee grootste wijzigingen.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do jul 30 2009 10:32 am

pdc_2 schreef:Ook een goedemorgen Leon...

Ik kan ook lezen......
Maar ik ben vooral benieuwd of er al iets op het internet de te vinden is over welke verbeteringen nu daadwerkelijk doorgevoerd zijn.
http://www.fotografie.nl/nieuws/nikon-2 ... -vernieuwd
De verbeteringen die in datzelfde artikel zijn aangekondigd voor die 18-200:

Wat niet goed was: simpele zwaartekracht was soms voldoende om het objectief helemaal uit te laten schuiven, wat tot onnodige belasting van het zoommechanisme leidde. Nikon heeft het zoommechanisme onder handen genomen en een vergrendelingsknopje toegevoegd.
Het optisch ontwerp bleef gelijk, maar Nikon past een verbeterde Super Integrated Coating toe.

Met dat laatste zal er optisch gezien weinig verschil zijn met het oude model. Misschien wat verbetering bij tegenlicht opnamen. Ondanks een zelfde optisch ontwerp zou het ook kunnen dat in de fabriek bepaalde productieprocessen met die lenzen zijn verfijnd en bijgesteld, en het net wat beter uitpakt. Maar zoals gezegd, die verschillen heeft niemand nog kunnen testen. Misschien na pakweg 1-2 maanden nadat de lens ook daadwerkelijk in de winkel ligt en verkocht wordt zul je misschien berichten kunnen lezen van gebruikers die de lenzen hebben vergeleken en er op forums over schrijven.
(Dus dat wordt al gauw oktober - november).
Laatst gewijzigd door Léon Obers op do jul 30 2009 10:44 am, 2 keer totaal gewijzigd.

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Bericht door gijs sandberg » do jul 30 2009 10:36 am

pdc_2 schreef:... Net een paar weken op mijn camera zitten, komen ze nu met een verbeterde versie..
P,
Vergeet niet dat de lens al enige jaren geleden geintroduceerd werd (2005).
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do jul 30 2009 10:44 am

:?: Die oude versie wel inderdaad. De nieuwe versie is pas vandaag aangekondigd en naar verwachting in september leverbaar.

pdc_2
Forumlid
Forumlid

Bericht door pdc_2 » do jul 30 2009 10:53 am

Ik ben benieuwd welke resultaten eruit gaan komen. Ik moet zeggen dat ik nog geen last heb gehad van het zakken van de lens, maar wel fijn dat ze de feedback van de gebruikers verwerken in nieuwe producten. Ik denk dat de adviedprijs van de 18-200 van nu toendertijd ook rond deze prijs lag?

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”