Bedankt voor de reacties allemaal!
MdV fotografie schreef:Met tamron!? Wow dit zijn dan de eerste platen die ik van een tamron zie die ik goed vind!! (ze hebben altijd een waas en zijn niet zuiverscherp enz..)
Ik vind ze prachtig!! Is het een HDR bewerking?
Nope, het is geen HDR bewerking. De panorama is gemaakt met de JPEGs rechtstreeks uit de camera, daarna alleen een s-curve toegevoegd om het contrast te verhogen.
De ervaring die je van Tamron geeft ben ik het overigens niet helemaal mee eens. Ik heb nu een Tamron 10-24mm en al ruim 3 jaar een 18-200mm.
Ik zal niet ontkennen dat deze laatste absoluut niet te vergelijken is met mijn bijvoorbeeld met nikon 50mm, maar hij geeft wel goede resultaten (en dus zonder waas ofzo die je noemt.). Ik gok dat 80% van de foto's om mijn site
http://lauravink.nl gemaakt zijn met de Tamron 18-200mm, en ik zou zeggen; beoordeel het zelf

De hoeken zijn inderdaad soms niet goed scherp bij een groot diafragma, maar ik geloof dat andere lenzen dit ook hebben...
Groetjes
Laura
(P.s. Ik heb geen aandelen in Tamron hoor, maar wil niet dat mensen een verkeerd beeld krijgen want ik ben dus wel heel tevreden

)