Solferino Panorama's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Veneboer
Forumlid
Forumlid

Solferino Panorama's

Bericht door Veneboer » vr jul 31 2009 11:20 pm

Afgelopen zomer ben ik met mijn gezinnetje naar Italië geweest waar ik eens flink aan het oefenen ben geweest met interactieve panorama’s. Ik heb er nog een flink aantal op de computer staan om nog af te werken maar onderstaande twee wil ik alvast graag laten zien.

Van de week las ik in een ander topic dat dit soort foto’s erg ver van de werkelijkheid staan. Dat is ook zo in deze vorm maar wanneer je ze aanklikt kom je in de interactieve versie terecht. Naar mijn mening kun je je zo juist een beeld vormen ofals je er zelf aanwezig was. Ik hoop dat jullie ze ook leuk vinden.

Foto (1) is een kerkje vlakbij Solferino. We dachten in eerste instantie dat we al in het betreffende kerkje waren maar dit is er vlakbij.

Afbeelding

Foto (2) is het knekelkerkje in Solferino. In dit kerkje zijn de resten (knekels) te vinden van de gevallen in de slag om Solferino. Deze waren na de slag om Solferino op het slagveld achtergelaten en door de oprichter van het Rode Kruis in deze kerk ondergebracht.

Afbeelding

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Solferino Panorama's

Bericht door remoss » vr jul 31 2009 11:26 pm

Netjes gedaan hoor Rob :) De geplaatste foto's zijn grappig als panorama, het blijft altijd weer een raar "uitzicht" op deze manier. De interactieve versie is mooi uitgevoerd.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » za aug 01 2009 9:04 am

Knap gedaan Veneboer, ik zal het je niet na doen.
Voor dit soort zaken is zo'n pano geschikt bij uitstek omdat je dan echt in het rond kan kijken alsof je er zelf middenin staat.
Maar het kijkt in mijn beleving wel onrustig door de vervorming die constant aanwezig is en zich telkens verplaatst door te draaien.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

iconbill

Bericht door iconbill » za aug 01 2009 9:14 am

de Interactieve versie werkt niet in FireFox , dus heb de zware Internet Explorer er toch maar eens voor opgestart, en wooow, die interactieve versie is geweldig!! Hoe heb je dat gedaan? Of is er reeds een ander topic over dat je weet? Verder zie ik niet je voeten ofzo, hoe kan dat eigenlijk?

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » za aug 01 2009 7:16 pm

Mooi hoor lekker symmetrisch. En firefox doet het wel je bedoeld dat JOUW firefox het niet doe ;)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Henk » za aug 01 2009 7:53 pm

Ik word een beetje draaierig :wink: :lol: :lol: maar ik vind het heel fraai.

groeten Henk
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » za aug 01 2009 7:55 pm

Bedankt Rene, George, Iconbill, Martijn en Henk voor de leuke reakties!
iconbill schreef:de Interactieve versie werkt niet in FireFox , dus heb de zware Internet Explorer er toch maar eens voor opgestart, en wooow, die interactieve versie is geweldig!! Hoe heb je dat gedaan? Of is er reeds een ander topic over dat je weet? Verder zie ik niet je voeten ofzo, hoe kan dat eigenlijk?
Zoek eens via google naar ptgui of Panotools. Op de site van deze programma's staan veel tutorials hoe en of wat. In het kort komt het er op neer dat (in dit geval) 4 fisheye foto's + 1 naar boven aan elkaar zijn gemaakt via PTGUI. Via een Flickr plugin kom je vervolgens in de interactieve versie.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”