Search and Rescue 1 augustus 2009 in Katwijk

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
Gesloten
KoenLfotografie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Search and Rescue 1 augustus 2009 in Katwijk

Bericht door KoenLfotografie » vr jul 31 2009 10:28 am

Op 1 augustus is er in Katwijk een Search and Rescua dag georganiseerd. Verschillende hulpdiensten laten hier zien wat ze kunnen en hoe ze met situaties omgaan. Het belooft een spectaculaire dag te worden, op het programma staan meer dan 15 verschillende demonstraties gepland. Er worden verschillende helikopters verwacht en er zullen verschillende boten van o.a. de marine en reddingsbrigade zijn. Kortom, een leuk dagje naar zee met veel actie foto's. Hopelijk gaat het weer een beetje meewerken!

Kijk hier voor het programma en routebeschrijving: www.sarkatwijk.nl

Het evenement vindt plaats op 1 augustus 2009 op de Boulevard van Katwijk. Op de site staan verschillende parkeergelegenheden.

Groetjes,
Koen
Nikon 500 | Tokina 11-16 f/2.8 | Nikkor 17-55 f/2.8 | Nikkor 70-200 f/2.8 VR I Sony A7R III | Sony 24-105 f/4.0

KoenLfotografie
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Search and Rescue 1 augustus 2009 in Katwijk

Bericht door KoenLfotografie » za aug 01 2009 11:15 pm

Voor het eerst mijn nieuwe camere écht kunnen testen. Vorige week donderdag de Nikon D90 met het 18-105 VR objectief aangeschaft. Tot vandaag niet de tijd gehad om hem echt door te krijgen, maar vandaag veranderde dat. Vandaag heb ik hem gebruikt bij dit evenement. Veel actie, alleen jammer dat er veel boven zee gebeurde. Met een 18-105 kom je dan niet ver, er is dan minimaal een 70-300 vereist. Maar alles op zijn tijd. Op dit moment nog niet het geld om die aan te schaffen.

Ik heb in dit topic een aantal foto's geplaatst. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=19735

Op mijn website staat de rest van mijn foto's. Op de foto's staat het adres :wink:
Laatst gewijzigd door KoenLfotografie op zo aug 02 2009 1:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon 500 | Tokina 11-16 f/2.8 | Nikkor 17-55 f/2.8 | Nikkor 70-200 f/2.8 VR I Sony A7R III | Sony 24-105 f/4.0

tycho

Bericht door tycho » zo aug 02 2009 9:00 am

KoenLfotografie schreef: Op mijn website staat de rest van mijn foto's. Op de foto's staat het adres :wink:
Ik vind ze technisch goed geslaagd hoor, met een 70-300 mm zal het nog wel beter worden qua afstand denk ik ;-)

Even heel wat anders, je noemt je zelf Koel L Fotografie en zo staat dit ook op de foto's. Vervolgens gebruik je ook K. Laurey.
Ik neem aan dat dit je voor en achternaam zijn. Nu gebruik je dus eigenlijk 2 benamingen voor jezelf, vind je dat niet verwarrend
zo dubbelop? Koen L Fotografie en K. Laurey.

Nouja misschien zeur ik wel te veel ;-)

Ik kijk nu even op je website en daar vind ik het niet storend omdat je daar Koen Laurey volledig gebruikt.
Je hebt trouwens wat met helikopters zie ik op je website.

Heb je mijn topic destijds gezien: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 51&t=18224

Ik zie op andere foto's op je website dat je wel dat draaieffect van de wieken hebt kunnen vastleggen.

Ik vind nummer 3 (nummer ze de volgende keer even) toch wel het beste. Nummer 1 vind ik qua kleur het prettigste, de rest oogt
(wellicht mede door het weer) wat grijs.

KoenLfotografie
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KoenLfotografie » zo aug 02 2009 1:50 pm

Bedankt voor je reactie Tycho. Ik heb inderdaad wat met helikopters, dat viel mij zelf gister ook op toen ik de foto's terug keek :lol: . Ik blijf het bijzondere dingen vinden en voor de foto zijn ze helemaal goede objecten.

Wat ook opvalt is dat het weer inderdaad de foto bepaalt. Met de zon erop wordt de foto veel 'zachter' dan wanneer het bewolkt is. Dit is in feite wel hoe het ook in de werkelijkheid is, maar het kan de sfeer van de foto ook ten nadele komen.

Wat betreft mijn naam. Ik vond het persoonlijk niet netjes staan om op de foto én de naam van mijn website en mijn volledige naam te zetten. Dan staat er 2 keer Koen op wat ik zelf niet zo netjes vond. En zeuren? Ik vind het alleen maar leuk dat er reacties komen, of ze nou positief of negatief zijn :mryellow:

Gesloten

Terug naar “Komende evenementen”