Search and Rescue 1 augustus 2009 in Katwijk

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
KoenLfotografie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Search and Rescue 1 augustus 2009 in Katwijk

Bericht door KoenLfotografie » zo aug 02 2009 1:43 pm

Voor het eerst mijn nieuwe camere écht kunnen testen. Vorige week donderdag de Nikon D90 met het 18-105 VR objectief aangeschaft. Tot vandaag niet de tijd gehad om hem echt door te krijgen, maar vandaag veranderde dat. Vandaag heb ik hem gebruikt bij dit evenement. Veel actie, alleen jammer dat er veel boven zee gebeurde. Met een 18-105 kom je dan niet ver, er is dan minimaal een 70-300 vereist. Maar alles op zijn tijd. Op dit moment nog niet het geld om die aan te schaffen.

Hieronder een aantal van de foto's die ik persoonlijk goed gelukt vind. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.
Nummer 1
Afbeelding

Nummer 2
Afbeelding

Nummer 3
Afbeelding

Nummer 4
Afbeelding

Nummer 5
Afbeelding

Op mijn website staat de rest van mijn foto's. Op de foto's staat het adres :wink:
Laatst gewijzigd door KoenLfotografie op zo aug 02 2009 3:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon 500 | Tokina 11-16 f/2.8 | Nikkor 17-55 f/2.8 | Nikkor 70-200 f/2.8 VR I Sony A7R III | Sony 24-105 f/4.0

Jay

Re: Search and Rescue 1 augustus 2009 in Katwijk

Bericht door Jay » zo aug 02 2009 2:26 pm

Voor mij doen ze het allemaal net niet eigenlijk.

Foto 1: Kleur en scherpte ziet er goed uit. jammer dat het afgekapt is. toch wel de beste uit de serie.
Foto 2: Doet me vrij weinig eerlijk gezegd.
Foto 3: Hetzelfde als foto 1. Had een mooi plaatje kunnen zijn als hij niet afgekapt was.
Foto 4: De auto leid mij teveel af van het onderwerp (de helicopter)
Foto 5: Doet mij ook niet echt veel.

Qua kleur en scherpte zit het wel goed. Compositie kan nog wat aan gewerkt worden ;)

en een tip voor een volgende post: Nummer je foto's ;)

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » zo aug 02 2009 2:35 pm

Sh*t helemaal vergeten :(

MARS
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MARS » zo aug 02 2009 2:41 pm

Alle begin is moeilijk, gelukkig ben je hier op een forum waar je veel kan opsteken.
Nog een tip. Heb ik ook moeten leren.
Let eens op de rotor van de heli's. Deze staan door de korte sluitertijd vrijwel stil. Ik weet zeker dat die tijdens de opname ronddraaide :D :D
Probeer eens te spelen met de sluitertijd. Zet de camera op S (sluitertijdvoorkeuze) en stel deze in rond de 1/125, hoe langer de belichtingstijd hoe meer beweging in de rotor. Je zult zien dat de rotor nu een meer natuurlijk beeld geeft. Door de VR zal je niet snel bewogen foto's krijgen, en natuurlijk met het object meebewegen.

Veel succes,

Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”