Hollands Glorie

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
GdP

Bericht door GdP » di mar 27 2007 9:41 pm

Hallo Dirk,

Inderdaad is het jammer dat de eerste foto scheef is genomen. Beiden foto’s komen op een bepaalde manier wel boeiend over, maar toch mankeert er iets aan. Persoonlijk zou ik nooit een dominant onderdeel centraal op de foto hebben geplaatst. Bij voorkeur ongeveer op een derde van de foto. En of de toren nu wat meer naar links of naar rechts gefotografeerd moet worden hangt van het totaal beeld af.
Bij de eerste foto komt bovendien de toren te dominant in beeld. Met wat meer groothoek was dat te voorkomen geweest. En had je wat meer diepte in de foto kunnen verkrijgen door bv. onder een boomtak door te fotograferen.
Het zijn zomaar een paar opmerkingen, maar laat je daar door niet ontmoedigen, want ik ben ook maar een amateur op het gebied van de fotografie.
Met vr. gr.,
Gerrit
Laatst gewijzigd door GdP op di mar 27 2007 11:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Floorke

Bericht door Floorke » di mar 27 2007 11:30 pm

dirk62 schreef:hoi cees,

dank voor je commentaar, dat de horizon wat schuin wegloopt komt omdat ik op een slecht fietspad stond, ik ben een erge liefhebber van zzwart/wit foto`s maar snap wel dat mensen de kleurfoto mooier vinden. En het kerkje staat in Holysloot onder de rook van A`dam een nog echt authentiek dorpje waar de tijd stil lijkt te staan
Hoi Dirk,

Er is betrkkelijk eenvoudige software waarmee je slechte fietspaden weer netjes recht kunt krijgen. :mrgreen:

Maerlant

Bericht door Maerlant » wo mar 28 2007 1:29 am

Hallo Floorke,

Het is een mooie plaat. Klaarke kiekt oe an, er zit een mooi tempo in de triptiek van behuzing in de achtergrond en de balans aarde-lucht is werkelijk groots. En ik sluit me aan bij de bescheiden mening van Gerrit, dat een eenvoudige 3 x 3 deling van het beeldvlak meer spanning aan het onderwerp kan verlenen.
Ben zelf ook aan het oefenen geweest voor langere wandelafstanden, maar door het fotograferen blijft het lastig het tempo er echt in te houden :wink:

Groet Maerlant

ymonod

Bericht door ymonod » wo mar 28 2007 10:16 am

Maerlant schreef:Ben zelf ook aan het oefenen geweest voor langere wandelafstanden, maar door het fotograferen blijft het lastig het tempo er echt in te houden :wink:

Groet Maerlant
Inderdaad. Ben ook aan het trainen voor de Kennedymars. (Over 2 weken is het zover in Sittard). De eerste trainingen gaat nog wel, maar vanaf de 40 km neem ik mijn camera toch maar niet meer mee.

Succes allemaal, met welke marsen jullie dan ook gaan lopen!

ymonod

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”