Snelwegfoto's en veiligheid

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Edouard
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Snelwegfoto's en veiligheid

Bericht door Edouard » wo mar 28 2007 12:46 pm

Enkele jaren geleden heb ik aan een snelweg foto's gemaakt. Waar ik me niet bewust van was, is het gevaar wat je hiermee kunt veroorzaken. Gelukkig is een automobilist via een nabijgelegen afrit naar me toe gekomen om me hiervoor te waarschuwen. Het bleek dat enkele honderden meters verderop automobilisten gingen remmen als reactie op mijn fotograferende houding. Met een mogelijke kettingbotsing als gevolg. Ik was me hier helemaal niet van bewust en ben dan ook onmiddellijk gestopt met fotograferen.

Tip:
Dit soort foto's kun je ook heel simpel oefenen door van een voorbijfietsende kennis foto's te maken. Je hebt dan praktisch hetzelfde resutaat met dezelfde of grotere moeilijkheidsgraad. En je kunt eindeloos in herhaling oefenen. De snelheid is weliswaar langszamer, maar de afstand tot het onderwerp is veel en veel kleiner dus fototechnisch interessanter. Of je zou naar het racecircuit of een wielerwedstrijd moeten gaan.
Nogmaals langs de rijksweg fotograferen kan gevaarlijke situaties veroorzaken en ik wil je hiervoor alleen maar waarschuwen.
Groetjes/Edouard

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » wo mar 28 2007 1:03 pm

Ik heb ook zo'n situatie gehad, echter bij mij kwamen de blauwe mannetjes mij terecht wijzen. De Maasboulevard is niet de uitgewezen plaats om je auto op de stoep te zetten :-), maar ik had geluk.
Een waarschuwing....

rikterveen

Bericht door rikterveen » wo mar 28 2007 1:18 pm

ik heb vandaag 1 of 2 mensen gezien die mij in de gaten hadden. ik sta tussen de bosjes op een talud. geen hond die er op let. maar automobilisten moeten hun kop bij de weg houden en als ze gaan remmen rijden ze te hard. het kan gevaarlijk zijn. maar zoek een zo veilig mogelijke plaats op als je het toch wil doen

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”