Voor het eerst de hond op de plaat..

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Falkie

Voor het eerst de hond op de plaat..

Bericht door Falkie » di aug 04 2009 9:15 am

Hallo allemaal,

Gisterenavond was het prachtig weer, mooie laagstaande zon, mooi licht en een heerlijke temperatuur. Ik besloot mijn camera mee te nemen met de wandeleling met de hond. Het fotograferen van dieren heb ik nog niet zo vaak gedaan, desondanks zijn er naar mijn mening wat mooie foto's uitgerold, mn rendement wordt steeds hoger. Ik heb de Nikon D90 en had mijn 70-300VR er opgeschroefd.

Ik ben benieuwd naar opbouwende kritiek zodat het de volgende keer (weer) wat beter kan.

01. Nog een beetje aftasten
Afbeelding

02. Kom je d'r ook nog in of niet?
Afbeelding

03. Dan doe ik het wel alleen..
Afbeelding

04. Voldaan
Afbeelding

05. De laatste, de sprint naar huis
Afbeelding

safre

Re: Voor het eerst de hond op de plaat..

Bericht door safre » di aug 04 2009 7:06 pm

Die laatste vind ik echt helemaal geweldig!

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » di aug 04 2009 8:12 pm

wat voor bewerking heb je er op losgelaten? Ze zien er allemaal 'raar' uit. Teveel verscherpt oid omdat de originelen wat onscherp zijn?

verder lijkt het alsof je ze bij een ondergaand zonnetje genomen hebt, en vandaar waarschijnlijk ook de iets te hoge (400) iso en diafragma van 5.6. Ik vind ze wat te krap gekaderd, geef de hond wat ruimte op de foto dat spreekt veel meer dan een close up (mijn mening). Verder vind ik de laatste gewoon eng, geen mooie foto.

Ga gewoon bij daglicht en geef je hond wat ruimte om naar toe te rennen, maak 'm onderdeel van z'n omgeving ipv het onderwerp an sich.

ajuus
emiel

Marceld
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marceld » wo aug 05 2009 9:29 am

Leuke foto's, vooral de laatste. Maar de kleuren komen mij erg onnatuurlijk over. Lijkt erop alsof zij teveel verzadigd zijn.
En zoals mijn voorganger schreef: wat ruimer kaderen.
Just my two cents...

marcel
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr[/size]

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » wo aug 05 2009 7:02 pm

Indrukwekkende hond, maar de foto's vind ik niet geslaagd. Met name door de bewerking, het onderwerp past hierdoor niet meer bij de achter- en voorgrond. Verscherpen oid moet je echt als allerlaatste doen en over de gehele foto gelijk, nu heb je het op een enkele laag toegepast waardoor eea onwerkelijk oogt.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”