Probleem met foto's printen
Probleem met foto's printen
Hallo
Als ik mijn foto's uit print zien ze er heel bleek en flets uit.
Op mijn beeldscherm zijn de foto's mooi van kleur, ik gebruik elements 7.
Moet ik iets aan de instellingen veranderen oid ?
Wie kan mij helpen?
Groeten Ronnie
Als ik mijn foto's uit print zien ze er heel bleek en flets uit.
Op mijn beeldscherm zijn de foto's mooi van kleur, ik gebruik elements 7.
Moet ik iets aan de instellingen veranderen oid ?
Wie kan mij helpen?
Groeten Ronnie
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Probleem met foto's printen
Begin eens met het calibreren van je monitor.
Met de zoekfunctie van het forum kun je daar wel het een en ander over vinden.
De volgende stap is dan wellicht ook nog een printerprofiel maken/downloaden.
Met de zoekfunctie van het forum kun je daar wel het een en ander over vinden.
De volgende stap is dan wellicht ook nog een printerprofiel maken/downloaden.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Re: Probleem met foto,s printen
Hallo Roelof
Mijn monitor is gekalbreerd,maar wat bedoel je met printerprofiel maken/downloaden
Mijn monitor is gekalbreerd,maar wat bedoel je met printerprofiel maken/downloaden
- Roelof
- Clublid
Sommige printerfabrikanten leveren een icc profiel voor hun printer, die profielen zijn afhankelijk van gebruikte inkt en papier.
Die profielen worden vervolgens ter download aangeboden of bij de printer mee geleverd op CD.
Een hele stapel programma's kan met die printerprofielen omgaan.
Er zijn ook calibratiesetjes waarmee je die profielen zelf aan kunt maken en er zijn partijen die ze te koop aanbieden of op bestelling maken. ddisoftware.com bood daar in het verleden wel iets over aan, maar ik weet niet of ze dat nu ook nog doen.
Die profielen worden vervolgens ter download aangeboden of bij de printer mee geleverd op CD.
Een hele stapel programma's kan met die printerprofielen omgaan.
Er zijn ook calibratiesetjes waarmee je die profielen zelf aan kunt maken en er zijn partijen die ze te koop aanbieden of op bestelling maken. ddisoftware.com bood daar in het verleden wel iets over aan, maar ik weet niet of ze dat nu ook nog doen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Die software zit er bij niet bij, ik heb een Hp photosmart c 6280
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Voorzover ik weet heeft Elements 7 maar zeer beperkte kleurmanagement faciliteiten en is het niet mogelijk om specifieke printerprofielen toe te passen. Zeker weten doe ik het niet omdat ik altijd met NX2 en eventueel CS2 werk.Roelof schreef:De volgende stap is dan wellicht ook nog een printerprofiel maken/downloaden.
Jur
Ik heb de foto ook met cs4 afgedrukt en blijf met het zelfde probleem zitten
Ik heb het gehad met mijn HP. Heb toen nieuwe patronen gekregen (vijf stuks) heb hem samen met de helpdesk uitgelijnt en doet het nu heel goed. Ik gebruik wel altijd de officiele patronen.
Hallo Marianne
Ik heb nu ook nieuwe patronen gehaald maar kun je mij uitleggen hoe dat uitlijnen werkt
Ik heb nu ook nieuwe patronen gehaald maar kun je mij uitleggen hoe dat uitlijnen werkt
ik heb de hp fotosmart c5380 en ben er niet zo bekend mee, want hij is nog niet zo oud, de helpdesk heeft me geholpen.... ik weet niet wat u voor een printer heeft, maar u zou in de beschrijving kunnen kijken of als het ook een hp is even de helpdesk kunnen bellen (nummer staat op hun site).
Het heeft wel geholpen die nieuwe patronen, waarschijnlijk een foutje uit de fabriek.
ps... ik zag net te laat dat u ook een hp heeft. U kunt dan in de beschrijving kijken of maandag de helpdesk bellen.
Het heeft wel geholpen die nieuwe patronen, waarschijnlijk een foutje uit de fabriek.
ps... ik zag net te laat dat u ook een hp heeft. U kunt dan in de beschrijving kijken of maandag de helpdesk bellen.
- gongon
- Clublid
Je moet in het configuratie scherm op printers en andere hardware klikken, daarna op al geinstalleerde printers, daarna klik je met rechts op je printersymbooltje dan krijg je een venster te zien en daarin klik je op eigenschappen daarna op kleurbeheer en daarin kan je handmatig een kleurprofiel instellen.
Ik heb op mijn printer het zelfde kleurprofiel als op mijn camera ingesteld.
Ik heb op mijn printer het zelfde kleurprofiel als op mijn camera ingesteld.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Heb ik ook geprobeerd alles staat op adobe RGB werkt ook niet