Markt Dalyan: groenten uit eigen tuin

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Markt Dalyan: groenten uit eigen tuin

Bericht door Riemke » za aug 08 2009 8:25 pm

Dat is zo leuk in Dalyan. Ondanks de vele toeristen vind je hier op de markt ook nog de lokale bevolking die de groenten uit eigen tuin probeert te verkopen :D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Riemke op zo aug 09 2009 12:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Markt Dalyan: groenten uit eigen tuin

Bericht door The-Boss » za aug 08 2009 9:50 pm

Mooie foto, hele mooie DOF, vind het persoonlijk jammer dat de zijkant van de vrouw er niet helemaal op staat.
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » za aug 08 2009 10:34 pm

Niet je normale, hoge niveau Riemke. Ik vind 'm wat rommelig, en volgens mij is de foto overbelicht. Gevolg van je keuze voor centrumgerichte lichtmeting?

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za aug 08 2009 11:50 pm

Ik wilde geen "geposeerde" foto en heb inderdaad vergeten de belichting weer wat terug te zetten (staat eigenlijk altijd op EV-0.3) :oops: Ik kwam net uit een donkerder, met doeken overdekt gedeelte. Centrumgerichte lichtmeting gebruik ik onder deze (vaak moeilijke) lichtomstandigheden eigenlijk altijd.
Kun je uitleggen wat je rommelig vindt?

@The Boss: De vrouw zat een klein stukje achter een houten paal, dus ik heb links inderdaad wat gecropt omdat die paal wat te overheersend was in de foto.
Laatst gewijzigd door Riemke op zo aug 09 2009 12:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo aug 09 2009 12:12 am

Riemke schreef:Kun je uitleggen wat je rommelig vindt?
Ik vind de achtergrond onrustig, en het hoofonderwerp - de vrouw links vooraan - wordt in het beeld herhaald door de aanwezigheid van de vrouw rechts achterin.

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door The-Boss » zo aug 09 2009 2:35 am

Skippy schreef:Ik vind de achtergrond onrustig, en het hoofonderwerp - de vrouw links vooraan - wordt in het beeld herhaald door de aanwezigheid van de vrouw rechts achterin.
Dat is toch logisch, ze zit op de markt, je kan moeilijk vragen of iedereen even weg gaat en zijn rommel mee neemt.
Ik vind de Dof niet storend, hij is wazig genoeg om geen deel uit te maken van het onderwerp. (hij is volgens mij wel kustmatig aan gedikt.)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”