Er is maar een sport die de spanning tot het maximum brengt waar de toeschouwers op minder dan 3 meter van de coureurs zitten en waar de rijders beschikken over heel veel lef. Ga er maar aan staan een motor met 3 versnellingen en geen rem dit op een spiegelgladde ondergrond waar de grip word verkregen door een tiental spikes van bijna 4cm lang. Met de spikes in zowel de voor als achterband razen deze jongens met 120km/h over het rechte stuk en met bijna 90km/h door de bochten.
Tijdens het begin van het kampioenschap op een nieuwe ijsbaan uit het kampioenschap is het standaard dat de rijders gepresenteerd worden aan het publiek.
Met toeschouwers uit Rusland, Zweden, Denemarken, Polen, Duitsland, Oostenrijk en uiteraard Nederland is er maar een rijder die het populairst is namelijk Franz Zorn.
Franz heeft ook gelijk de grootste fanbase.

Voor deze man komen de fans naar de wedstrijden.

Gunther Bauer schudt een achtervolger van zich af.

Junir Bazeev in gevecht om de 1e plaats.

De enige Nederlandse vaste deelnemer in het kampioenschap ( Johnny Tuinstra ).

Markus Skabraut in een zeer lokale ijsstorm veroorzaakt door een rijder voor hem.

Antonin Klatovsky met een perfect uitgevoerde wheelie, terwijl ik met mijn knieën begraven in het sneeuw langs de zijkant van de baan zat merkte Antonin mij op en zwaaide zijn been over de tank de toeschouwers kijken naar deze goed uitgevoerde wheelie.