Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Hier weer een paar foto's die ik geschoten heb de laatste tijd.
Dit keer geen teksten, laat de foto's liever voor zichzelf spreken en ben benieuwd hoe jullie de foto's apart ervaren. (vooral # 1)
De eerste foto vind ik heel sterk: het contrast tussen groot & stoer en klein & lief vertedert altijd. Deze vind ik er wat mij betreft echt bovenuit springen, waarschijnlijk ook omdat het thema me het meest aanspreekt. De andere foto's vind ik ook goed!
Ik neem aan dat je de tweede foto bedoelt.
Deze foto is gemaakt met een 50 mm F 1.8. Zat toen op mijn D40, en heb dus handmatig scherpgesteld.
Het idee vooraf was natuurlijk dat het scherp zou moeten zijn op de ogen, maar zoals je ziet pakte het totaal anders uit.
Het is nergens scherp, maar in dit geval vind ik dat een sfeertje meegeven op de foto.
Foto is geschoten met het diafragma van (ik schat) tussen de 1.8 en 2.8.
Geen photoshop editing dus
"Imagination is far more important than knowledge"
Ik ben het met Eelco eens; je had het bij foto 1 moeten laten, die is redelijk tot goed gelukt alhoewel m.i. de scherpstelling op de ogen van het kind had gemoeten.
Laatst gewijzigd door Skippy op di aug 11 2009 11:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nr 1 is wel aardig, echter de rug van de grote broer is wel wat prominent in beeld vind ik, mag wel wat minder.
Jammer dat deze niet zijn geplaatst in Foto beoordeling, dus ik hou het hier maar bij.
Zoals jullie allemaal al kenbaar hebben gemaakt: ze zijn niet geschikt als serie.
Het is ook niet mijn intentie om ze als serie te plaatsen. Daarom ook juist extra erbij vermeld: bekijk en oordeel ze apart.
Dit heb ik gedaan vanwege het feit dat ik niet voor elk foto apart een topic moest gaan openen.
"Imagination is far more important than knowledge"