Kenners,
Ben al twee avonden bezig om Lightroom 2.4 zover te krijgen om mijn SD-kaart te legen nadat de foto`s zijn geimporteerd. Echter zonder resultaat... Weet iemand of dit zowieso wel mogelijk is?!
Groeten,
Robert
Lightroom en SD-kaart legen..
- selcuk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Lightroom en SD-kaart legen..
Nee dit kan niet uit veiligheids overwegingen van Lightroom.
Stel dat na of tijdens het overdracht iets misgegaan is met je data dan heb je nog je foto's op je kaart staan.
Ook handig als je de foto's op meerdere computers/data bases wilt hebben.
Je kan wel aangeven of je geen dubbele foto's wilt hebben in je map tijdens het transfer en of je erna automatisch je kaart wilt ontkoppelen.
(wel veilig!).
Zelf formateer ik mijn kaart dan weer in mijn camera als ik hem leeg wil hebben.
(beste methode,deze)
Stel dat na of tijdens het overdracht iets misgegaan is met je data dan heb je nog je foto's op je kaart staan.
Ook handig als je de foto's op meerdere computers/data bases wilt hebben.
Je kan wel aangeven of je geen dubbele foto's wilt hebben in je map tijdens het transfer en of je erna automatisch je kaart wilt ontkoppelen.
(wel veilig!).
Zelf formateer ik mijn kaart dan weer in mijn camera als ik hem leeg wil hebben.
(beste methode,deze)
Oom,
Ik weet niet of het kan.
Voor mij ook niet zo interessant, ik laat de kaartjes (in mijn geval CF) zo vol mogelijk lopen alvorens ze te wissen of te formateren (een beetje gratis backup). Ik zet de bestanden via de kaartlezer over naar een folder op m'n PC en importeer vandaar.
Ik weet niet of het kan.
Voor mij ook niet zo interessant, ik laat de kaartjes (in mijn geval CF) zo vol mogelijk lopen alvorens ze te wissen of te formateren (een beetje gratis backup). Ik zet de bestanden via de kaartlezer over naar een folder op m'n PC en importeer vandaar.
Willem.
ik heb nikon transfer ertussen gezet om dat te doen, die kan ook evt een backup locatie gebruiken voor je foto's.Ome Robert schreef:Kenners,
Ben al twee avonden bezig om Lightroom 2.4 zover te krijgen om mijn SD-kaart te legen nadat de foto`s zijn geimporteerd. Echter zonder resultaat... Weet iemand of dit zowieso wel mogelijk is?!
ajuus
emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve
Dank voor de reacties. Het idee was om alle Nikon software te dumpen, maar dat gaat niet lukken.
Ik ga nog even experimenteren met Vista en Nikon transfer.
Groeten,
Robert
Ik ga nog even experimenteren met Vista en Nikon transfer.
Groeten,
Robert
- Boldey
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dus een apart programma gebruiken te importeren vanaf je kaart, wissen, en vervolgens ze in Lightroom importeren vanaf je HD? Lijkt me een overbodige stap. Ik formatteer ook altijd mn kaartje in de camera nadat ik ze in Lightroom heb gezet.
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb een Sandisk Imagemate cardreader voor Compactflash. (hij is er ook in een 5 in 1 versie) Daar zat een programma bij (even installeren) waardoor je na de transfer je kaartje leeg kon maken. Gebruiken doe ik het nooit, aangezien ik na de transfer het kaartje in mijn camera stop en formatteer.
Het is deze reader:

Het is deze reader:

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.