nieuw de AF-S 70-200mm F/2.8G ED VR II
Re: nieuw de AF-S 70-200mm F/2.8G ED VR II
Als de "oude" niet goed is op FX, zal mijn 80-200 wel helemaal troep zijn.... :mrgreen:
De "nieuwe" 70-200 zal optisch zeker hier en daar verbeterd zijn, als ik de bouw bekijk.
Echter wat op "papier" wordt verteld moet eerst nog bewezen worden.
Jouw conclusie is gebaseerd op de reclame die Nikon je wilt doen geloven.
Ik heb je foto's eens bekeken die je zoal maakt en om niks af te doen aan de kwaliteit daarvan zou ik niet weten waarom
deze niet geschoten hadden kunnen worden met de "oude".
De stok in het hoenderhok ben je gestart met deze uitspraak:
Wat een geweldige camera is.
Ik heb je foto's eens bekeken die je zoal maakt en om niks af te doen aan de kwaliteit daarvan zou ik niet weten waarom
De stok in het hoenderhok ben je gestart met deze uitspraak:
Als dat zo is dan is die D3 dat ook. Jouw foto's hadden net zo makkelijk met een D60 kunnen worden gemaakt.reneo57 schreef:Ik heb een D3 dan had het weggegooid geld geweest
- reneo57
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt bij enkele, nu worden mijn foto's er al bij gehaald met het nodige commentaar, tikkeltje jaloezie misschien op de D3?mikemix schreef:De "nieuwe" 70-200 zal optisch zeker hier en daar verbeterd zijn, als ik de bouw bekijk.
De stok in het hoenderhok ben je gestart met deze uitspraak:Als dat zo is dan is die D3 dat ook. Jouw foto's hadden net zo makkelijk met een D60 kunnen worden gemaakt.reneo57 schreef:Ik heb een D3 dan had het weggegooid geld geweest
Ik begrijp als je de eerste versie van dit objectief heb gekocht voor een FX camera je niet blij ben, i.v.m eventueel verkopen van dat objectief.
Idd ik ga uit van wat gezegd is over dit nieuwe model, maar de eerste versie is ook een top objectief op DX, dus lijkt het me sterk dat deze pulp blijkt te zijn.
M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
Er is altijd wel iets te verbeteren en zo niet dan laten ze je dat gerust denken. Ook de nieuwe versie van de 70-200 wordt weer vervangen in de toekomst. De eerste versie is overigens nooit een DX objectief geweest.reneo57 schreef:Waarom zou nikon dit nieuwe objectief anders op de markt brengen dan dat de eerste versie niet voldoet op een FX camera.
als de eerste DX-FX objectief werkelijk zo goed was op een DX camera hadden ze dit echt niet gedaan,blijkbaar regende het klachten.
De klachten die over de 70-200 zijn geschreven zijn er natuurlijk wel maar zwaar overtrokken. Dat is mijn eigen ervaring en zo te lezen ook de ervaringen van vele anderen.
De vignettering zou bijvoorbeeld een probleem zijn. Ik heb er nog niets van gemerkt. De D700 staat standaard op een "normale" vignettering correctie en dat is blijkbaar voldoende.
Je leest af en toe ook scherpte problemen, het exemplaar wat ik bezit is echter ragscherp.
De 80-200/70-200 telezooms zijn megasellers en heel belangrijk in de objectievenlijn.
Er zijn bij Nikon 7 versies geweest in 27 jaar. Dat is een nieuwe versie elke vier jaar. Hij wordt gewoon geupdate... De volgende staat nu al in de planning...
http://www.kenrockwell.com/nikon/80-200mm-history.htm
http://www.kenrockwell.com/nikon/200mm-comparison.htm
Ga ik upgraden..? Nee.
Vroeger was de 80-200 zo'n beetje mijn standaardobjectief. Tegenwoordig gebruik ik hem heel weinig.
Als ik straks naar FX ga hou ik een DX body voor het telewerk. De kans dat de 70-200 op mijn FX komt is dan dus nihiel...
Er zijn bij Nikon 7 versies geweest in 27 jaar. Dat is een nieuwe versie elke vier jaar. Hij wordt gewoon geupdate... De volgende staat nu al in de planning...

http://www.kenrockwell.com/nikon/80-200mm-history.htm
http://www.kenrockwell.com/nikon/200mm-comparison.htm
Ga ik upgraden..? Nee.
Vroeger was de 80-200 zo'n beetje mijn standaardobjectief. Tegenwoordig gebruik ik hem heel weinig.
Als ik straks naar FX ga hou ik een DX body voor het telewerk. De kans dat de 70-200 op mijn FX komt is dan dus nihiel...
K,zit net dit draadje te lezen: het is weer een hele discussie of de 70-200(oude) wel of niet goed presteert, Bij mij op m,n D3 presteert hij perfekt net als toen op m,n oude D2X. Heb de vigncorr. op normaal staan en dat gaat prima. Wat mij opvalt is dat wanneer er een nieuwe lens uitgebracht wordt, men geneigd is om de oude af te kraken, wat in dit geval( velen zijn het met me eens, denk ik) zeer onterecht is.kijk
er zijn natuurlijk altijd mensen die het nieuwste in huis willen hebben(net als bij audio en auto,s etc) en hun oude voor weinig de deur uit schoppen.Als je duidelijk twee foto,s- een van de oude en een van de nieuwe 70-200 van elkaar kan onderscheiden-zeg ik: kopen. Zoniet dan lekker met de oude verder gaan. En trouwens...... laten we een half jaartje wachten op de reviews, misschien valt hij op verschillende punten wel door de mand
groeten Ben
er zijn natuurlijk altijd mensen die het nieuwste in huis willen hebben(net als bij audio en auto,s etc) en hun oude voor weinig de deur uit schoppen.Als je duidelijk twee foto,s- een van de oude en een van de nieuwe 70-200 van elkaar kan onderscheiden-zeg ik: kopen. Zoniet dan lekker met de oude verder gaan. En trouwens...... laten we een half jaartje wachten op de reviews, misschien valt hij op verschillende punten wel door de mand

groeten Ben
De 70-200 doet het ook uitstekend op mijn D700. Ik ben dan ook nieuwsgierig wat nu echt de verschillen zullen zijn. Veel verwacht ik niet op dit punt.
- alfredo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Ik heb in twee dagen al gelezen dat de D60 en de D300 net zo goed zijn als de D3 en dat de (oude) 70-200 niet goed zou zijn... wat een lariekoek allemaal... begint een beetje op kinnesinne te lijken..
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..
Freddy, ik kan het zowaar een keer eens zijn met je.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
'k had graag een linkje geplaatst naar ons "beruchte"
Draadje...
(
heeft de omzetting waarschijnlijk niet overleefd..
)
De "ouwe"
RULES.......

Groeten Eelco & Monique

(

De "ouwe"

Groeten Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp
- alfredo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Ik heb me lang zitten vergapen aan die doos.... nu staat ie naast me te pronken... 

D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
alfredo schreef:Ik heb me lang zitten vergapen aan die doos.... nu staat ie naast me te pronken...

http://500px.com/EelcoVandeKamp
Had je maar de USA versie moeten kopenrocksoff schreef:Mijnes had nie zo'n mooie doos.