Muurschilderes

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ruud.zwakenberg

Muurschilderes

Bericht door ruud.zwakenberg » wo aug 12 2009 10:01 pm

Afbeelding

Foto van mijn vrouw terwijl ze een muurschildering maakt in de slaapkamer van onze jongste. Haar rode huid is geen kleur-vertekening, ze is nogal verbrand op het strand onlangs.

Heb de foto geschoten met de D40 en de 50mm op f/3.4 en ISO 200.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Muurschilderes

Bericht door EelcoD7100 » wo aug 12 2009 10:05 pm

Heel mooi, alleen heb je in een wat te vroeg stadium de foto gemaakt.
De compositie is vind ik prima maar doordat er nog niet zoveel te zien is vind ik de foto nog niet zo sprekend.

Tenzij.... :wink:

je natuurlijk een foto hebt van een later moment waar wel meer te zien is, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt..

Groeten Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Ome Robert

Bericht door Ome Robert » do aug 13 2009 8:37 am

En met dit soort berichten komt het :twisted: in mij naar boven.. Heerlijk om te antwoorden met "je vrouw heeft meer talent met schilderen dan jij met.." Maar dat is maar gekkigheid.

De foto is inderdaad wat eehh saai. Laat gerust een voor-tijdens-na foto zien. Waar ik altijd gek mee ben is alles vanuit vreemde hoeken fotograferen. Zet bijvoorbeeld je camera tegen de muur richting je vrouw (hoog en laag bij de grond). Dan zie je de muur niet, maar heb je wel een leuk beeld van je vrouw. Zij staat dan met het gezicht deels naar de lens.

Afijn, mogelijkheden zat.. Maar laat gerust de muur zien als deze klaar is. Ziet er nu al goed uit!

Robert

Cor Gortzak
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Cor Gortzak » do aug 13 2009 8:39 am

Ik zie alleen maar een rood kruisje :oops:
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd

ruud.zwakenberg

Bericht door ruud.zwakenberg » vr aug 14 2009 6:19 pm

Afbeelding
Denk niet dat het de bedoeling is van dit forum, maar ben even wat creatief geweest in Picasa. Vond het wel leuk om te laten zien wat het uiteindelijk geworden is.

Mis in dit geval wel een echte groothoeklens, met de 18mm kom ik net te kort om de hele cirkel er op te krijgen. Dan sta ik al in de deuropening (het is een vrij smal kamertje). Aan de andere kant is het natuurlijk niet strikt noodzakelijk om alles er op te krijgen, in de randen zit verder niks.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid

Bericht door EelcoD7100 » vr aug 14 2009 6:46 pm

hahahaha hij kan het wel.... :wink: :mryellow:

Ruud die tweede foto is helemaal geweldig, met het bijgevoegde eindresultaat is ie nu echt een stuk sprekender geworden..
Chapeau..

Groeten Eelco :D
http://500px.com/EelcoVandeKamp

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » za aug 15 2009 8:12 pm

Tja die tweede foto is mooi maar ik denk dat ik een serie met de voortgang toch mooier had gevonden. Wat is het onderwerp van de foto en wat wil je ermee zeggen. Als het gaat over je vrouw en de inspanning van hetgeen ze mee bezig is dan vind ik foto 1 prima, als het gaat over het resultaat dan foto 2. Kortom het is maar net wat je wil zeggen. Mijn voorkeur gaat uit naar foto 1 (had misschien iets meer schilderij op mogen staan) maar de zorgvuldigheid waarmee ze bezig is en de concentratie zijn van haar gezich (wat je niet ziet) af te lezen en dat maakt het voor mij een prima foto!!!

Gr Arjan
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”