welke negatieven scanner?
welke negatieven scanner?
[als ik niet in de goede rubriek zit, gaarne verhuizen]
Ik heb al jaren een Canon flatbed scanner 8400F met negatiefhouder die redelijk voldoet. De aansluitkabel wordt een beetje gammel en bovendien schijnt deze scanner niet compatibel te zijn met Windows 7 dat ik in het najaar wil installeren.
Dus nu is de vraag: heeft iemand ervaring met een flatbedscanner waar ook goed 35mm negatieven in gescand kunnen worden? Ik heb liever niet zo'n apparaat waar alleen negatiefstroken in kunnen, want ik wil de scanner ook voor gewone documenten kunnen gebruiken.
Ik heb al jaren een Canon flatbed scanner 8400F met negatiefhouder die redelijk voldoet. De aansluitkabel wordt een beetje gammel en bovendien schijnt deze scanner niet compatibel te zijn met Windows 7 dat ik in het najaar wil installeren.
Dus nu is de vraag: heeft iemand ervaring met een flatbedscanner waar ook goed 35mm negatieven in gescand kunnen worden? Ik heb liever niet zo'n apparaat waar alleen negatiefstroken in kunnen, want ik wil de scanner ook voor gewone documenten kunnen gebruiken.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: welke negatieven scanner?
Ik heb een Epson V500, daar kunnen 2 stroken van ca. 6 foto's per strook in (dus 12 in 1 keer)
Prima resultaten ik gebruik hem om mijn Hasselblad Xpan negatieven mee te scannen (24x64 mm.)
Prima resultaten ik gebruik hem om mijn Hasselblad Xpan negatieven mee te scannen (24x64 mm.)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bevalt dus goed in de praktijk, Martijn.
Hoe groot gebruik je de beelden?
Kan je iets over de scantijd en werkbaarheid hard/software melden?
Waarom heb je de V700 niet gekocht? Voor mijn gevoel gaat deze toch allemaal net iets verder?
Hoe groot gebruik je de beelden?
Kan je iets over de scantijd en werkbaarheid hard/software melden?
Waarom heb je de V700 niet gekocht? Voor mijn gevoel gaat deze toch allemaal net iets verder?
Dank je, Martijn. Aan Epson denk ik eigenlijk nooit, wegens zeer slechte ervaringen met hun printers, maar die V500 zit wel in de prijsklasse die ik was vergeten te noemen: onder de 200 euro. Weet je of hij compatibel is met windows 7 64bit?
De V700 is veel duurder, zo te zien.
De V700 is veel duurder, zo te zien.
- Cees
- Forumlid
Ben ook zeer tevreden over de V500. Ken in Amersfoort nog twee tevreden gebruikers.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
Dat gaat de goede kant op. Al googlend op Windows 7 64bit en epson v500 kom ik echter nogal wat problemen tegen. Het gaat me om de compatibiliteit met Windows 7 64-bit, anders kan ik mijn Canon 84ooFnet zo goed houden.Cees Laarman schreef:Ben ook zeer tevreden over de V500. Ken in Amersfoort nog twee tevreden gebruikers.
- Cees
- Forumlid
Daar zal nu nog niet veel over te zeggen zijn, Windows 7 komt pas later dit jaar, fabrikanten zijn nog bezig hun drivers aan te passen.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Ben ik meteen benieuwd wie goede ervaring heeft met Epson/Mac 10.4/10.5
Mijn enige Epson Mac conflict is dat ik de V700 eerder dan mijn Imac moet aanzetten anders ziet de Mac hem niet.
Verder zeg ik: De V700 is een prima scanner.
Verder zeg ik: De V700 is een prima scanner.