Basiscursus gevolgd.

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
christia610

Basiscursus gevolgd.

Bericht door christia610 » do jul 23 2009 1:20 am

Goedendag,

Ik ben redelijk nieuw in de fotografie en dit is mijn eerste post op dit forum.
Recentelijk heb ik een basiscursus gevolgd en dat heeft mij erg geboeid.
Helaas heb ik nu een wat zure nasmaak omdat ik daarna met de camera ging stoeien en de foto's er toch wat teleurstellend uit kwamen.
Ik heb ook een beetje het gevoel van " wat nu", das meestal voornamelijk als ik de camera in de handen heb.
De begrippen sluitertijden / diafragma en iso en dergelijke begrijp ik redelijk tot goed, het probleem bij mij is nu meer van " welke instelling ga ik waar toepassen en hoe moet ik mij verder ontwikkelen".

Wie o wie heeft tips over het hoe en wat na de basiscursus..

Bij voorbaat dank,

Gr Christiaan

rene de wit

Re: Basiscursus gevolgd.

Bericht door rene de wit » do jul 23 2009 7:22 am

ik heb in 2008 een basiscursus gevolgd
vorig jaar heb ik de vervolgcursus bij Fotogram in Amsterdam gedaan ;
ik kan alleen maar zeggen : helemaal geweldig ; gewoon gaan doen
kijk even op de site,

succes en grt Rene de Wit

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » do jul 23 2009 7:32 am

Gewoon gaan oefenen, oefenen, oefenen, foto's blijven maken.
Een nieuwe cursus kan wel zinvol zijn, maar je leert weer de theorie. Nu is het tijd voor de praktijk.
Als je een foto maakt, maak er dan nog eens een paar juist met een andere instelling om het verschil te zien.
Laat je foto's eens zien aan anderen en vraag aan hen commentaar. Dat kan hier ook op dit forum.
En blijf oefenen.

christia610

Bericht door christia610 » do jul 23 2009 11:49 am

Bedankt voor jullie reacties alvast.
Ik denk dat oefenen inderdaad het belangrijkste is op dit moment, alleen is het wat moeilijk om te bepalen waar het dan niet goed gaat wat ik aan het doen ben(aan de foto)..

Mochten jullie nog meer tips hebben hoor ik het graag.

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » do jul 23 2009 10:08 pm

Plaats hier maar eens foto's waar je niet tevreden over bent, dan kan er advies gegeven worden.

ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ahhveurink » za jul 25 2009 5:17 pm

christia610 schreef:Goedendag,

Helaas heb ik nu een wat zure nasmaak omdat ik daarna met de camera ging stoeien en de foto's er toch wat teleurstellend uit kwamen.
Ik heb ook een beetje het gevoel van " wat nu", das meestal voornamelijk als ik de camera in de handen heb.
De begrippen sluitertijden / diafragma en iso en dergelijke begrijp ik redelijk tot goed, het probleem bij mij is nu meer van " welke instelling ga ik waar toepassen en hoe moet ik mij verder ontwikkelen".

Bij voorbaat dank,

Gr Christiaan
Waar heb je de cursus gevolgd? Ben n.l. zelf ook op zoek!

Anja

MdV fotografie

Bericht door MdV fotografie » do aug 13 2009 10:48 pm

Zelf heb ik nooit een cursus gevolgd of een boek ervoor opengeslagen.. Ik heb mezelf leren fotograferen en ik leer mezelf fotograferen door simpelweg DOEN!

Kijk hier op het forum rond en kies een plaatje uit wat je helemaal geweldig vind.. Dan ga je bedenken hoe je dit na kan schieten, dus welke locatie, instellingen en spullen heb je daarvoor nodig.. Dan moet je creatief gaan worden!! Ookal lukt het niet meteen helemaal, laat je kop dan niet hangen maar stuur de maker van je voorbeeld foto desnoods een mail met jou foto en vraag hem/haar commetaar of de instellingen van zijn of haar plaatje.. Je kan natuurlijk hier ook je foto's posten met vragen om tips en ideeen!!

Wat ik ook heel veel heb gedaan is op pad gaan met andere fotografen. Ga eens voor de gein naast elkaar staan en kijk dan hoe de foto van de ander is geworden, wat vind je er mooier of juist minder mooi aan en hoe verklaar je dat verschil!?

GdP

Bericht door GdP » do aug 13 2009 11:40 pm

christia610 schreef:Goedendag,

Bij voorbaat dank,

Gr Christiaan
Hallo Christiaan,

Je bv. verdiepen in Nikon Capture NX2. In het algemeen behoeft een foto gemaakt met een Nikon digitale spiegelreflex camera nog wel enige nabewerking.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”