Hallo kan iemand mij vertellen welk objectief ik moet gebruiken wanneer ik foto's vanuit een vliegtuig wil maken.
Ik heb een 27-70 1:2.8 G lens, en de nikkor 70-200 1:2.8 G VR
Of moet ik een andere lens kopen/huren.
Wie weet raad
Groeten
Rob
Welk objectief voor luchtfotografie?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Welk objectief voor luchtfotografie?
Ligt er aan wat voor foto's je uit dat vliegtuig wilt maken en hoe hoog je zit en hoe je je foto's maakt (bijvoorbeeld achter een raam of vanuit een open deur) en natuurlijk ligt het ook aan je camera fx/dx enzo.
Met een dx camera vanuit een rondvlucht (achter glas) heb ik mijn mooiste foto's gemaakt met mijn 70-200, maar ik had ook een paar leuke overzichten met mijn 17-55. Mijn fisheye was geen succes.
Ik denk dat een 70-300 ook leuk was geweest.
Voor langer glas had ik geen ruimte, maar dat ligt natuurlijk ook aan het te gebruiken vliegtuig....
Met een dx camera vanuit een rondvlucht (achter glas) heb ik mijn mooiste foto's gemaakt met mijn 70-200, maar ik had ook een paar leuke overzichten met mijn 17-55. Mijn fisheye was geen succes.
Ik denk dat een 70-300 ook leuk was geweest.
Voor langer glas had ik geen ruimte, maar dat ligt natuurlijk ook aan het te gebruiken vliegtuig....
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Welk objectief voor luchtfotografie?
Zelf gebruik ik wel eens een Konica-Nikon camera:

Maar vanuit een vliegtuig kun je met elk objectief fotograferen. De camera maakt ook niet meer uit, want vanuit een open deur heeft een digitale camera geen last meer van wervelingen van de film.
Vanaf grote hoogte(10km), ziet het er niet uit, vanwege de luchtvervuiling en het vele UV.

Maar vanuit een vliegtuig kun je met elk objectief fotograferen. De camera maakt ook niet meer uit, want vanuit een open deur heeft een digitale camera geen last meer van wervelingen van de film.
Vanaf grote hoogte(10km), ziet het er niet uit, vanwege de luchtvervuiling en het vele UV.