AF-S DX 10-24 mm F/3.5-4.5G ED

Discussies over groothoek zoomobjectieven zoals de 17-35 mm of 12-24 mm
Plaats reactie
Maissan
Forumlid
Forumlid

AF-S DX 10-24 mm F/3.5-4.5G ED

Bericht door Maissan » zo jul 12 2009 12:21 am

Heb al eerder een topic geopent over een groothoekzoom, maar zou nu graag wat advies willen over deze lens.
Hij is er pas sinds april en kan dus ook nog niet echt heel veel info vinden over deze lens.
Zijn er mensen die hem hebben of hebben kunnen testen en hoe beviel hij is die 820 waard?
Dat is natuurlijk de vraag ik zou ook voor een sigma,tokina etc kunnen gaan bespaar ik tog al snel 200 tot 400 euro's.
Maar ik wil me lens ook niet kopen voor een jaar om vervolgens weer iets nieuws te willen..
heeft de nikkor echte + punten tegen over de goedkoperen versies of is het minimaal en zou ik ook goed weg komen met een sigma of tokina

PS: ik weet dat dit een nikon forum is maar vertel me er dan aub bij waarom deze een beteren of misschien minder goede keuze is.

alvast bedankt :)
D800, D300, nikon 24-70, tokina 11-16, nikon 70-300,sb-900 en 35mm 1.8

joepert
Forumlid
Forumlid

Re: AF-S DX 10-24 mm F/3.5-4.5G ED

Bericht door joepert » zo jul 12 2009 9:57 am

Zowel de Sigma 10-20 als de Tokina 12-24 kennen tevreden gebruikers; het zijn zeker geen slechte objectieven. Er is best wel veel over geschreven op dit forum. De Nikon is uitgerust met Silent Wave Motor, de Sigma met Hyper Silent Motor (ofzoiets), dat zijn pluspunten t.o.v. Tokina. Maar ook "schroef-aangedreven" AF (zoals op de Tokina) gaat op een wijdhoekobjectief snel genoeg. Kijk eens naar reviews op dpreview.com en photozone.de. De kans is groot dat het nieuwe Nikon-objectief wel iets beter uit de bus zal komen, maar ieder moet voor zich bepalen wat die laatste kwaliteitsslag waard is.
Overweeg ook de aanschaf van een tweedehands Nikon 12-24. Ook niks mis mee en ze worden relatief veel aangeboden op het moment omdat de mensen toch overstappen op de nieuwe 10-24.
Verder is het soms lastig om op dit forum objectieve meningen te krijgen over vreemd-merkobjectieven. Veel gebruikers hebben inderdaad toch een onvoorwaardelijke voorliefde voor Nikon.

brocot

Bericht door brocot » ma aug 10 2009 6:42 pm

Is de VR functie wel zinvol op een breedhoeklens als deze.
Ik overweeg eveneens de aanschaf van deze lens. Ik twijfel tussen de Nikor en de Tokina.
Ik heb de lans in de winkel eens op mijn D90 geplaatst
dit was het resultaat.

Afbeelding
Exif : http://erikgodderis.smugmug.com/photos/ ... eKey=jdWLx

Cropped
Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di aug 11 2009 1:09 am

brocot schreef:Is de VR functie wel zinvol op een breedhoeklens als deze.
Die zit er toch helemaal niet op? :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

brocot

Bericht door brocot » vr aug 14 2009 10:36 am

Patrick schreef:
brocot schreef:Is de VR functie wel zinvol op een breedhoeklens als deze.
Die zit er toch helemaal niet op? :huh:
Je hebt volkomen gelijk. Ik heb mij vergist met een andere lens. :roll:
Logisch dat deze functie er niet opzit.

Plaats reactie

Terug naar “Groothoekzoom”