Ik ben me een beetje aan het orienteren op een flitser voor mn D60, maar moet nu toch wel de conclusie trekken dat het nogal 'hopeloos' is. Ik wil namelijk de optie hebben om een flitser van mn camera af te halen en zo wat creatiever bezig te kunnen zijn (iets meer orienteren op portret, evt met flits op standaard+paraplu). Nu heeft de D60 geen commander mode en de flitser waarop ik me orienteer (SB600) niet de mogelijkheid om aangestuurd te worden door de popup. (correct me if I am wrong). Een SB900 vind ik iets te veel van het goede, qua prijs, qua opties (hoe lang duurt het voordat ik t allemaal snap?!) en ook qua grootte op de D60. Mijn arme camera is kleiner dan die flitser

Om de SB600 dan toch van mijn camera af te gebruiken heb ik verschillende opties gevonden, de su800 en su-4, maar voor de €€'s die deze mogen kosten kan ik net zo goed de SB900 aanschaffen die dan eventueel van mijn camera af wel door de pop-up getriggerd kan worden, evt in combinatie SG3ir.
Daarnaast heb ik de sc-28 of sc-29 als kabel gevonden, dat zou prima moeten werken, het nadeel is dan weer dat dit niet draadloos is en dit misschien zou beperken met de flits op een standaard?
Ook vond ik de cactus v4, maar na een hoop gezoek is het me geloof ik duidelijk dat dan wel de 'communicatie functie' tussen camera en flitser geheel verdwijnt en dat de flitser manueel ingesteld moet worden?
Na uren gezoek kan ik dus concluderen ik eigenlijk eerst een D90 nodig heb

Misschien dat iemand er nog wat over te zeggen heeft wat me iets verder kan helpen.
Groetjes Marileen