Bericht
door langejaap » di aug 18 2009 11:20 am
Snakie, kort samen gevat is het ook heel leuk. het leukste is echter dat ik alles manueel instel, belichting,diafragma,flits etc etc.
En mn werk afstand is van voorkant lens tot objekt een cm of 5-6!
das pas leuk, want dan wordt fotograferen ook sport!
ik heb zelfs mn flitser met wc papier beplakt om zo min mogelijk reflektie te krijgen.
Ik zal je 1 ding vertellen: de fotografen die mij nog ECHT aanspreken oa op flickr: ze werken allen met zelf geknutselde zooi zowel met lenzen als met flitsers!.
Verdiep je maar eens in de namen langejaap,m plonsky,john halmen,opo terser, brian v,lord v ............. etc.
Veel goeie macro/micro opname`s................allemaal met knutselzooi.
En waarom?
Omdat nikon niets toereikends kan bieden zoals mijn huidige resultaten .Waar canon de mpe 65 heeft(heel duur) heeft nikon geen passend antwoord.
Ik wel(arrogant haha)
Vergrotingsfactor,dof,belichting zijn wel drie kernwoorden voor mij als het gaat om extreem macro.
Voor normaal 1op1 gebruik ik een 90 en een 70-210 analoog!!!!!!! van vivitar 1 series. Wereld kwaliteit, en voor mij niet lonend een sigma 150 voor aan te schaffen als het gaat om kwaliteit.
Alleen ook bij de laatst genoemde de ik alles handmatig, voordeel is nu wel dat ik een d200 hebt tegen vroeger een d50. De d200 geeft lichtmeting door de lens mogelijk waardoor je een heel stuk makkelijker werkt, ook met analoge lenzen op de body.
hgr Jaap