Van alles wat

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Marij

Van alles wat

Bericht door Marij » di aug 18 2009 4:57 pm

Hallo,

Vorig jaar m,n eerste spiegelreflex camera gekocht, een D80 met 18-200 lens ( ook Nikon :wink: )
Heb me toen ook hier aan gemeld,maar eigenlijk weinig op het forum aanwezig geweest, dus misschien opnieuw voorstellen :?:
Afgelopen jaar wel het een en ander geleerd,maar toch nog te weinig,loop vaak tegen dingen aan waarvan ik denk, pffffffff,ik weet het niet hoor.
Diafragma en sluitertijd blijven moeilijk zoals ook de belichting.
Maar ik ben er wel achter gekomen dat ik macro heel leuk vind,dus een macrolens staat zeker op m,n verlanglijstje.
Nu wil ik graag een paar verschillende foto,s laten zien en van jullie graag een reactie daarop, wat kan beter of wat is er niet goed aan.
Opbouwende kritiek is leerzaam dus kom maar op :)

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Van alles wat

Bericht door MarileenK » di aug 18 2009 6:34 pm

Helaas moet ik concluderen dat je macro's niet scherp zijn :(, dus in mijn ogen geen goede foto's. Heb je ze vanaf een statief genomen, evt met afstandsbediening? Een macro objectief is daarvoor zeker een must.
De foto van de hond is leuk, maar vind hem verder niet zo speciaal.

Maak je foto's dmv alles al zelf instellen? Of bv in de A of S stand?

Groetjes

Marij

Re: Van alles wat

Bericht door Marij » di aug 18 2009 7:20 pm

Ik maak de meeste foto,s in A stand, soms ook in M.
Deze zijn op A gemaakt,zonder statief. En idd. voor een macrofoto heb je een macrolens nodig, maar daar
moet ik nog even voor sparen :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”