Beste mensen,
Ik heb bij mijn D70 het probleem dat de blauwe en groene kleuren enorm verzadigd zijn. Dit zowel op het scherm als op afdrukken; ik heb inmiddels zes verschillende afdrukadressen geprobeerd.
Ik kan me niet voorstellen dat dit een uniek probleem is, dus graag zou ik van jullie horen waar het aan kan liggen. Ik sluit ook zeker niet uit dat mijn instellingen niet correct zijn, ik ben niet ervaren en slecht op de hoogte van de verschillende mogelijkheden en instellingen van de camera (absolute leek dus...)
Als het wenselijk is kan ik een foto toesturen of uploaden.
Groeten,
JMP
Kleuren blauw en groen (over)verzadigd bij D70
Re: Kleuren blauw en groen (over)verzadigd bij D70
Uiteraard is een foto uploaden wenselijk. Op papier is de term verzadigd niet in te schatten. Heb je alle standen in 'Beeld optimaliseren' in de default stand staan?jmp schreef: Als het wenselijk is kan ik een foto toesturen of uploaden.
Marc
Hi Marc,
Ik krijg geen foto in deze tekstbox. Kan ik hem toezenden?
De instelling van beeld optimaliseren kan ik niet wijzigen, deze is voorgeprogrammeerd en staat op 'N'.
Overigens bedoel ik met verzadigd dat deze kleuren heel nadrukkelijk weergegeven worden, veel meer dan in het originele beeld.
jm[/quote]
Ik krijg geen foto in deze tekstbox. Kan ik hem toezenden?
De instelling van beeld optimaliseren kan ik niet wijzigen, deze is voorgeprogrammeerd en staat op 'N'.
Overigens bedoel ik met verzadigd dat deze kleuren heel nadrukkelijk weergegeven worden, veel meer dan in het originele beeld.
jm[/quote]
Ik vind het wel meevallen. Mate van verzadiging is laten we zeggen net als met hoe kruidig vind je het eten, natuurlijk heel persoonsgebonden. Maar terug naar jou; jij vindt het te. Je zult deze foto's in PS moeten terugbrengen naar wat jij acceptabel vindt. Voor toekomstig werk adviseer ik je te fotograferen in NEF (RAW). Neemt meer ruimte in op je geheugenkaart, maar m.b.v. Nikon Capture (down te loaden op http://nikonimaging.com/global/products ... e/capture4) heb je dan alle controle acteraf; scherpte, verzadiging, schrerpte, witbalans etc.
Succes.
Marc
Succes.
Marc