Nikkor AF-S DX 18-105/3.5-5.6G VR
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Nikkor AF-S DX 18-105/3.5-5.6G VR
Tijdens de vakantie ging onze 18-70 zoom van nikon ter ziele. Hij zoomt niet meer. Ik overweeg de aanschaf van bovenstaand objectief voor onze familie D50. Hij is niet zo duur en ik vroeg me af of dit een goede keuze is? Het gaat om snapshots van de kids en zo, niet om allerlei baanbrekende fotografie. ben benieuwd naar reacties van gebruikers.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Re: Nikkor AF-S DX 18-105/3.5-5.6G VR
Tja, het is volgens de tests een goede middenmoter en in ieder geval waar voor je geld. Ik zou het (gezien het doel en de camera waarop je 'm gaat gebruiken) maar gewoon doen; niet te lang over nadenken. Tijd is ook geld 

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als je de 18-70 al opgegeven hebt, dan kan je er niets meer aan verliezen als je 'm sloopt. je kan proberen 'm voorzichtig open te maken en te kijken of alle schroefjes nog vast zitten. Ik heb dat probleem ook gehad, en er was een schroef losgetrild...
Dit alles natuurlijk allemaal voor eigen risico!
Dit alles natuurlijk allemaal voor eigen risico!

- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Waarom geen tamron 17-50 F2.8 Jos?
Groeten van Willem
Groeten van Willem
-
- Forumlid
- Contacteer:
Dank voor jullie reacties heren.
Ik ga de oude zeker openschroeven.
De tamron heeft net even te weinig bereik.
Ik ga de oude zeker openschroeven.
De tamron heeft net even te weinig bereik.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Jos,
Ik heb deze lens eerder dit jaar te leen gehad.
Het is (voor de prijs) een prima kitlens, leuk bereik - fikse massa.
De lens is alles behalve compact, maar dat kan ook een nadeel zijn, in mijn fikse hand lag de lens prima.
Mechanisch voelt het beter aan dan de prijs zou doen vermoeden, de vatting is van kunststof.
Een minpunt op vele kamera's (behalve de D5000) is de spectaculaire vertekening, vooral in de groothoekstand.
Groeten, GIjs
Ik heb deze lens eerder dit jaar te leen gehad.
Het is (voor de prijs) een prima kitlens, leuk bereik - fikse massa.
De lens is alles behalve compact, maar dat kan ook een nadeel zijn, in mijn fikse hand lag de lens prima.
Mechanisch voelt het beter aan dan de prijs zou doen vermoeden, de vatting is van kunststof.
Een minpunt op vele kamera's (behalve de D5000) is de spectaculaire vertekening, vooral in de groothoekstand.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Als ik de charts op Photozone vergelijk, ontloopt de mate van vervorming op 18mm van de 18-70 die van de de 18-105 nauwelijks. Dat is een eigenschap die al die 18-xxx zooms hebben.
Hallo
Ik heb deze lens al een tijdje in mijn bezit.
En ik ben er erg blij mee. Qua scherpte...en gebruik
de rest ligt aan mij zelf :mrgreen:
Groet Kroontje
Ik heb deze lens al een tijdje in mijn bezit.
En ik ben er erg blij mee. Qua scherpte...en gebruik

Groet Kroontje
-
- Forumlid
- Contacteer:
DSank voor alle reacties. Ik heb hem inmiddels besteld. 209 euro, da's een nette prijs bij Konijnenberg. De vertekening zal het zelfde zijn als bij de 18-70, die daardoor niet bepaald mnijn favoriet was. Maar voor familiekiekjes voldeed het objectief prima. Alle objectieven vertekenen, maar mijn 18-70 had een rare, onregelmatige vertekening, die lastig te corrigeren viel. Mijn Tokina presteert echt veel en veel beter.
pas ook een 18-105 vr dx ed gekocht , een super mooi lens om te zien , brugge wordt de vuurdoop zal wel de 18-105 sigma nog mee nemen maar verder wil ik die dag graag zo licht mogelijk lopen dus wordt het de D50 en de twee lenzen in mijn samsonite tas (de lowe pro moet ik nog aanpassen aan twee bodies en daar ontbreekt het mij aan tiid en nog wat materiaal neemt niet weg dat ik er erg blij mee ben ..
de 18-55 vr wordt net als de 18-105 vr door sommige de hemel in geprezen en door ander verdoemd tot het vage vuur
een voordeel heeft deze lens boven de 18-55 vr en dat is het grotere bereik en natuurlijk ook het ed glas element
de 18-55 vr wordt net als de 18-105 vr door sommige de hemel in geprezen en door ander verdoemd tot het vage vuur
een voordeel heeft deze lens boven de 18-55 vr en dat is het grotere bereik en natuurlijk ook het ed glas element