Nieuwe Canon ziet er goed uit. Slim om te downgraden; werkt ook goed bij automoteren...

Spijker op z'n kop.....joepert schreef:Nou dan kunnen we een belangrijk deel van het forum wel opdoeken, als meningen over Nikon-producten niet gegeven hoeven worden omdat Nikon zelf wel kan beoordelen of ze goede producten maken of niet.
Weef schreef:De G11 gaat het zeker worden voor mij. De G5 is al in mijn bezit en is me altijd goed bevallen.
Dat is wat in dit geval Canon ook beoogt met een "downgrade" van het aantal pixels. Meer kijken wat je aan de kwaliteit zelf kunt doen.joepert schreef: Het is een feit dat Nikon (en Canon natuurlijk ook) met lede ogen zullen toezien hoe het micro 4/3 systeem wordt omarmd. Ik denk dat als Nikon met een FM-look-achtige body zou komen met een vergelijkbare techniek (zeg maar net als Olympus deed met de PEN), ze niet weten waar ze het vandaan moeten slepen. Die PEN zie je overal, in elk zichzelfrespecterend blaadje over trends etc. wordt ie gepresenteerd. Ik vind het zelf ook een bijzonder "aaibaar" uiterlijk. En de techniek die erin zit is ook interessant voor de nerds onder ons.
Zou zeker de eerste testresultaten afwachten, de eerste camera's zijn doorgaans niet de beste.Weef schreef:De G11 gaat het zeker worden voor mij. De G5 is al in mijn bezit en is me altijd goed bevallen.
Cees Laarman schreef:Mike, de generatiekloof is naar mijn idee hier niet echt aanwezig, Skippy en ik zijn echt 'vijftigers'. :mrgreen:
Het (betere) alternatief van Panasonic zit eraan te komen ...joepert schreef:Die PEN is wat ik ervan begrijp (Dpreview) zeker niet perfect: geen zoeker, geen ingebouwde flitser, resolutie lcd-scherm valt tegen (dus in de zon sta je blind te fotograferen), onhandige menu-structuur.